اعلام آمادگی رسمی ترکیه برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش مجله ایراک اویل ریپورت، شرکت بوتاش ترکیه در نامه ای به شرکت سوموی عراق از آمادگی این کشور برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردتسان خبر داده است.

به گزارش کردپرس، مجله ایراک اویل ریپورت از ارسال نامه ای از سوی شرکت بوتاش ترکیه به شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق، موسوم به سومو برای اعلام فراهم بودن زمینه صادرات نفت اقلیم کردستان عراق خبر داد.

ترکیه از حدود 7 ماه پیش و به دنبال محکوم شدن به پرداخت جریمه به عراق به خاطر صادرات غیرقانونی نفت اقلیم کردستان عراق، اقدام به مسدود کردن خط لوله صادرات نفت اقلیم کردستان عراق کرد. ترکیه علت مسدود شدن خط لوله را زیان دیدن آن در جریان زلزله زمستان گذشته این کشور اعلام کرده بود.

 اکنون شرکت بوتاش ترکیه در نامه ای رسمی به سومو اعلام کرده است که خط لوله نفت ترکیه برای ادامه صادرات نفت اقلیم کردستان  آماده شده است.

 این شرکت ترکیه ای که بر جریان صادرات نفت از عراق به بندر جیحان نظارت می کند، به شرکت سوموی عراقی گفته است اکنون زمینه برای انتقال نفت عراق به ترکیه، ذخیره آن در بندر جیحان و بارگیری آن به بازارهای جهانی فراهم است.

 اما مجله ایراک اویل ریپورت اعلام کرده است که اختلافات سیاسی موجود اجازه نخواهد داد به سادگی صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه از سرگرفته شود.

 در صورت ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه، روزانه 470000 بشکه نفت خام عراق و اقلیم کردستان، از طریق ترکیه وارد بازارهای جهانی نفت می شود.

کد خبر 2761861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha