هزینه های ملی در بودجه عمومی عراق و سهم اقلیم کردستان از آن

سرویس عراق واقلیم کردستان- هزینه های ملی عراق در بودجه عمومی این کشور نزدیک به ده هزار ملییارد دینار است و بیش از یک هزار و 256 میلیارد دینار آن سهم اقلیم کردستان است. در این میان بیشترین سهم اختصاص (47 درصد) از بودجه به تأمین خوراک اختصاص یافته و هزینه حمایتی خرید گندم با 25 درصد و هزینه بخش درمان با 17 درصد رتبه های دوم و سوم را در بودجه سالانه عراق به اختصاص داده اند.

به گزارش کردپرس، دراو میدیا در گزارشی به بررسی سهم بخشهای مختلف از هزینه های ملی پیش بینی شده در بودجه این کشور پرداخته است.
در این گزارش سهم اقلیم کردستان از این هزینه ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
کل هزینه های ملی تصویب شده در بودجه عمومی عراق بالغ بر ۹ هزار و ۹۱۸ میلیارد و 8 میلیون و ۸۷۰ هزار دینار برآورد شده است که از این مبلغ سهم اقلیم کردستان یک هزار و ۲۵۶ میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۷۲۴ هزار دینار است. در واقع سهم اقلیم کردستان از این هزینه ها ۱۲.۶۷ درصد در نظر گرفته شده است.
در این تقسیم بندی، هزینه برگزاری انتخابات در استانها، هزینه سرشماری عمومی نفوس، هزینه تامین انرژی، هزینه حمایت از خرید گندم، هزینه درمان، هزینه حل اختلافات املاک و هزینه تامین مواد غذایی مشخص شده اند. از این بخشها هزینه تامین مواد غذایی با ۴۷ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و پس از آن هزینه خرید گندم و هزینه درمان با ۲۵ و ۱۷ درصد قرار دارند.

کد خبر 2757437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha