تلاش وزارت خارجه برای بازگشایی سه بازارچه مرزی در ایلام

سرویس ایلام - در نشست مشترک استانداران با رؤسای نمایندگی‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در خارج از کشور بر بازگشایی سه بازارچه مرزی استان ایلام تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این نشست که با حضور وحیدی وزیرکشور و امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد، استاندار ایلام نیز حضور یافت.

حسن بهرام نیا در این نشست، ضمن ارائه‌ گزارشی از وضعیت استان در حوزه‌های مختلف، بر استفاده از ظرفیت‌های عمده‌ی همسایگی با سه استان دیالی، واسط و میسان عراق تأکید کرد.

وی در ادامه خواستار گشایش بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ شمالی شد و تاکید کرد: بازگشایی این بازارچه‌ها می‌تواند در رونق اقتصادی، صادرات و اشتغال‌زایی و همچنین تثبیت جمعیت در مناطق مرزی بسیار موثر باشد.

وی در ادامه خواستار ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور ایران و عراق در استان‌های واسط و میسان شد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مشترک باشیم که می‌تواند برای تقویت، توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و ارتقای درآمد مرزنشینان موثر باشد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه و محمدکاظم آل‌صادق سفیر ایران در کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به مطالبات استاندار ایلام، اظهار داشتند: در این خصوص با مقامات کشور عراق در ارتباط با بازگشایی سه مرز چیلات، چنگوله و هلاله‌ شمالی رایزنی لازم انجام می‌شود.

در ادامه، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه و سفیر ایران در کشور عراق با اشاره به صحبت‌های استاندار ایلام عنوان داشتند: امیدواریم بتوانیم با بازگشایی این بازارچه‌ها شاهد افزایش مراودات مرزی و رونق صادرات باشیم.

همچنین در این نشست عنوان شد که هم‌اکنون مقدمات برقراری نشست بین مقامات مسئول عراق، سفارت ایران و استاندار ایلام برای تحقق این مهم فراهم شده است.

کد خبر 2756414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha