اولین مرکز ثابت غربالگری شنوایی کودکان در سنندج راه‌اندازی شد

سرویس کردستان - معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: نخستین مرکز ثابت غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال کردستان در سنندج افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، ناصر کریمیان گفت: بعد از موفقیت‌آمیز بودن طرح غربالگری نوزادان و به منظور رصد 100 درصدی و شناسایی افرادی که ممکن است از طرح غربالگری نوزادان جا مانده باشند و یا در سال‌های اول کودکی دچار مشکل شده‌ باشند، اقدامات لازم برای راه اندازی مرکز ثابت شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال انجام و این مرکز راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: مرکز شنوایی کودکان در سال‌های گذشته به صورت سیار در سطح شهر و روستاها فعالیت داشته و از این پس هم به صورت سیار و هم به صورت پایگاه دائم فعال خواهد بود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان افزود: طرح شنوایی نوزادان و شیرخواران و کودکان سه تا پنج سال همزمان با کل کشور در سطح استان در مراکز غربالگری شنوایی در حال اجرا است که از اهداف این برنامه تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی است که در 3 مرحله غربال، تشخیص و مداخله انجام می‌شود.

کریمیان ادامه داد: تمام این مراحل برای خانواده‌ها از غربال تا مداخله و تجویز سمعک و کاشت حلزون تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته و بار مالی را از دوش قشر کم درآمد و بی بضاعت جامعه برمی‌دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۸ هزار و ۵۰۰ نوزاد تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و همچنین تا پایان ۹ ماهه ۱۲هزار و ۵۰۰ کودک ۳ تا ۵ سال مورد سنجش شنوایی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 27147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha