موانع تثبیت موقعیت کردهای سوریه

سرویس جهان- نشریه صلح جهانی عدم اتحاد، بیان ناروشن موضع و اهداف و تعامل غیرسازنده اداره خودگردان با جمعیت عرب شمال شرق سوریه را از جمله موانع تثبیت موقعیت کردهای سوریه و اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، نشریه صلح جهانی با اشاره به این که اداره خودگردان کردی بخش قابل توجهی از قلمرو سوریه را در اختیار دارد اما تاکید کرده است که کردهای سوریه نتوانسته اند موقعیت خود را تثبیت کنند و در تعامل با ساکنان عرب این منطق و نیز جذب حمایت کافی بین المللی با موانعی روبه رو هستند.

از نگاه این نشریه، یکی از اشکالات اداره خودگردان کردی در سوریه این است که هر وقت آمریکا از کردها حمایت می کند کردهای سوریه راه تعامل با دمشق را می بندند و هر وقت آمریکا کردها را رها می کند آنها به سمت همراهی با دمشق باز می گردند.

این نشریه یکی از علل قدرت گرفتن داعش در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را نارضایتی اعراب این مناطق از عملکرد اداره خودگردان کردی عنوان کرده است زیرا به نوشته این نشریه، اداره خودگردان و نیروهای دموکراتیک سوریه در تعامل با اعراب تبعیض قائل می شوند. صلح جهانی همچنین سربازگیری اجباری را از جمله عوامل ایجاد نارضایتی در میان اعراب دانسته است.

این نشریه همچنین یادآوری کرده است که کردها دچار اختلافات داخلی هستند و رابطه ضعیفی هم با اپوزیسیون غیرکرد در سوریه و رقبای منطقه ای خود دارند.

صلح جهانی همچنین کردهای سوریه را در بیان و تعیین دقیق اهداف آنها ناتوان توصیف کرده است. از نگاه این نشریه، کردهای سوریه باید اهداف خود را باید به صورت شفاف و منسجم بیان کرده و همچنین چنین اهدافی باید دست یافتنی باشد.

کد خبر 26726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha