آخرین تحولات در رویکرد و موضع کردها دربارە  تشکیل دولت آتی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دلشاد شهاب مشاور رئیس اقلیم کردستان و هیمن هورامی نایب رئیس پارلمان کردستان آخرین تحولات درباره تشکیل دولت جدید عراق و موضع کردها را اعلام کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "دلشاد شهاب" در این باره گفت: پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات نشست های متعددی بین جریانات سیاسی عراق با وجود اختلاف جریانات کرد در دیدگاههایشان درباره مشارکت یا عدم مشارکت در دولت آتی برگزار شده است. اما همه جریانات اقلیم کردستان بر ضرورت حفظ حقوق شهروندان اقلیم کردستان تأکید دارند.

دلشاد شهاب افزود: در آخرین نشست بین حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان، طرفین به تفاهمات جدیدی درباره حضور در مذاکرات برای تشکیل دولت براساس یک برنامه مشترک دست یافتند.

هیمن هورامی نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان نیز در این باره گفت: پس از شنیدن آرای احزاب اقلیم کردستان، هیأتی از حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان برای آغاز گفتگوها درباره تشکیل دولت به بغداد خواهد رفت.

هورامی افزود: هیأت مذکور از چهار کمیته مشترک تشکیل می شود و به زودی از بغداد دیدار خواهد کرد که یکی از کمیته ها، مسئولیت تدوین برنامه کاری دولت آتی را به عهده خواهد داشت.

نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان تأکید کرد: حزب دمکرات از حضور در مذاکرات در بغداد با یک هیأت مشترک حمایت می کند. اما قبل از این دیدار، با احزاب کرد دیدار و دیدگاههای آنها درباره چگونگی مشارکت در دولت آتی عراق دریافت خواهد کرد.

کد خبر 24124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha