فعالیت تروریستی داعش در سراسر سوریه در حال افزایش است

سرویس سوریه- الکساندر لاورنتیف فرستاده روسیه در امور سوریه گفت:کشورش در حال همکاری گسترده با ترکیه در مورد وضعیت شمال غرب سوریه است، با این حال طرف ترک به همه تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش کُردپرس، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه روز سه شنبه گفت که "گروه های تروریستی" فعالیت های خود را در سراسر سوریه و همچنین شمال این کشور تشدید کرده اند.

لاورنتیف در حاشیه دور جدید مذاکرات درباره وضعیت سوریه در آستانه به خبرنگاران گفت:افزایش فعالیت‌های اخیر گروه‌های تروریستی نه تنها در شمال سوریه، بلکه عملاً در سراسر این کشور باعث نگرانی شده است.

نماینده روسیه ابراز امیدواری کرد که گزینه‌های تقویت مبارزه با «گروه‌های تروریستی» به تفصیل مورد بحث قرار گیرد و تلاش‌های همه طرف‌های درگیر در این امر متحد شود.

لاورنتیف گفت: متأسفانه مواضع شرکت کنندگان در نشست های آستانه و اعضای گروه کوچک (کمیته قانون اساسی سوریه) متفاوت است. تلاش برای اعمال فشار با استفاده از تحریم‌ها بر دمشق هنوز وجود دارد، اما امیدواریم که این وضعیت در سال آینده تا حدودی تغییر کند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد که تثبیت اوضاع در سوریه بدون ارائه کمک های بشردوستانه و راه اندازی پروژه هایی برای احیای اقتصاد سوریه دشوار خواهد بود.

وی گفت که کشورش در حال همکاری گسترده با ترکیه در مورد وضعیت شمال غرب سوریه است.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که طرف ترکیه همه تعهدات خود را اجرا نکرده است، اما ما فعالیت آنها را برای تسهیل این روند می بینیم.

لاورنتیف بر لزوم وجود تمامی مقدمات و شرایط لازم برای اجرای توافقات بین ترکیه و روسیه تاکید کرد.

کد خبر 23820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha