پیک نشاط کانون ایلام به محله بان برز رفت

سرویس ایلام - کتابخانه های سیار کانون ایلام با همکاری دفتر تسهیل گری بان برز و امور اجتماعی استانداری ویژه برنامه ای را به مناسبت هفته کتاب در محله بان برز برگزار کردند.

به گزارش کردپرس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در این خصوص به کردپرس گفت: در این برنامه بخش هایی مانند اهدای کتاب به کودکان، مسابقه، شعر خوانی، کاردستی و بازیهای محلی به اجرا در آمد.

محمدرضا رستمپور افزود: کتابخانه های سیار روستایی کانون ایلام علاوه بر فعالیت در روستاها به صورت ویژه در قالب پیک نشاط و امید نیز در محلات کم برخوردار حضور موثری از خود نشان داده اند و در گسترش نشاط اجتماعی می کوشند.

وی در خصوص بخشهای مختلف کانون در هفته کتاب و کتابخوانی توضیح داد: معرفی کتاب های پرخواننده کانون، نقد کتابفیلم های کانون، ویژه برنامه پیک نشاط در مناطق کم برخوردار با محوریت کتاب، هر مرکز یک کتاب با معرفی کتاب های پر خواننده، کتاب-روستا-کودک در سه روستای استان، نشست تخصصی با حضور یک نویسنده مطرح کودک در حوزه قصه، انجمن های مجازی ویژه نقد کتاب شعر و داستان، حضور در برنامه کشوری دو پنجره، جشن‌کتاب در مراکز کانون و کارگاههای عمومی ویژه کتاب از مهم ترین برنامه های کانون ایلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به شمار می روند.

رستمپور کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان را اصلی ترین فعالیت کانون عنوان کرد و گفت: تمام فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری کانون بر اساس کتاب های موجود در قفسه های مراکز کانون برنامه ریزی و اجرا می شوند و هر فعالیتی که انجام می شود از شعر و داستان و نوشتن گرفته تا نمایش و کاردستی و عروسک سازی و قصه گویی و دهها فعالیت دیگر حتما بر پایه کتاب شکل می گیرند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام قرار است دومین حضور ویژه کتابخانه های سیار روستایی در محلات کم برخوردار به محلات کارخانه نمک و سبزی آباد اختصاص یابد.

کد خبر 21560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha