۸۲ درصد جمعیت ایلام دز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند

سرویس ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نشست ستاد کرونا گفت: ۸۲ درصد کل جمعیت ایلام دز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر محمد کریمیان در خصوص واکسن دریافتی به استان نیز افزود: تاکنون ۸۱۲ هزار و ۶۷۷ واکسن کرونا وارد این استان شده است که از تعداد ۶۸۵ هزار و ۷۴۴ دز تزریق شده است.

وی توضیح داد: از مجموع واکسن های کرونا تزریق شده در استان ۳۸۸ هزار و ۷۷۲ دز مربوط به نوبت اول و ۲۹۴ هزار و ۹۴۹ دز مربوط به نوبت دوم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به درصد پوشش واکسن کرونا مقطع سنی ۱۲ الی ۱۸ سال استان اشاره کرد و بیان داشت: ۷۹ درصد از افراد مقطع سنی ۱۲ الی ۱۸ استان تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند.

او گفت: همچنین در آبان ماه میزان مبتلایان کرونا استان کاهش یافته است و این میزان از یک هزار و ۱۹۰ نمونه مثبت در مهرماه به ۶۷۲ مورد مثبت در آبان ماه کاهش یافته است.

کریمیان میزان مبتلایان کرونا طی سه هفته نخست آبان ماه را ۲ هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: با افرایش درصد پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان میزان مبتلایان آبان ماه در مقایسه با مهرماه کاهش یافته است.

کد خبر 21208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha