قول آمریکا به کردها برای مبارزه با داعش و بازسازی شمال شرق سوریه

سرویس جهان- رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه می گوید آمریکاییها به کردهای سوریه قول دادند برای شکست دادن داعش و کمک به بازسازی زیرساخت های مناطق تحت کنترل کردها همچنان در این مناطق حضور داشته باشند.

به گزارش کردپرس، الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه که برای دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفته است، از تعهد آمریکایی ها برای ادامه حضور نیروهای این کشور در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه سخن گفته است.

الهام احمد به رویترز گفت: «آنها قول دادند هر کاری را برای نابود کردن داعش و بازسازی زیرساختها در شمال شرق سوریه انجام دهند.»

او با مقایسه همکاری آمریکا با کردهای سوریه در دو دولت ترامپ و بایدن افزود: آمریکاییها در دوران ترامپ و همچنین در زمان خروج نیروهای آمریکا از افغانستان موضع مشخصی درباره حضور در شمال سوریه نداشتند اما این بار آنها همه چیز را به روشنی بیان کردند.

مقام ارشد کرد سوریه گفت: « آنها گفتند در سوریه می مانند و از این کشور خارج نخواهند شد؛ آنها به نبرد با داعش ادامه خواهند داد.»

رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه درباره درخواست کردها از دولت جو بایدن گفت: کردها از آمریکایی ها خواستند گذرگاه یعروبیه میان منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و کشور عراق را برای دریافت کمک های بین المللی بازگشایی کنند و در حل سیاسی بحران سوریه نقش ایفا کنند.

الهام احمد درباره رابطه کردها با روسیه گفت در سفر ماه گذشته اش به روسیه و دیدار با مقامات روسیه از این کشور به عنوان بازیگر اصلی در سوریه درباره مسائل مختلف سوریه گفتگو کرده است.

الهام احمد درباره میزان امیدواری اش گفت: ما «انتظار نداریم اتفاقات زیادی در کوتاه مدت بیفتد. ما امیدواریم آمریکایی ها همچنان در سوریه حضور داشته باشند و نقش فعالی در حل سیاسی بحران سوریه داشته باشند؛ آنها باید چنین نقشی ایفا کنند.»

کد خبر 18660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha