مخالفت قباد طالبانی با تأخیر در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان در دیدار با 3مقام خارجی در 4 روز گذشته

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون نخست وزیر اقلیم کردستان برای سومین بار در دیدارهای خود با مقامات خارجی، هرگونه تلاش برای به تعویق انداختن انتخابات را رد کرد و گفت: اگر انتخابات بیش از این به تعویق بیفتد، آسیب بزرگی به مشروعیت نهادهای اقلیم کردستان وارد خواهد ساخت.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال 8، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار با هیأتی از سناتورهای آمریکا که متشکل از سناتور تد باد، سناتور جان ارنتس، و هیأت همراهشان بود، دیدار کرد و بر اساس بیانیه نتشر شده دربارۀ این دیدار، موضوع ارتباط میان اقلیم کردستان و آمریکا و همچنین موضوع انتخابات پارلمان کردستان و چند موضوع دیگر در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

له بیانیه منتشر شده آمده است که در این دیدار، سفیر امریکا در عراق و سرکنسول این کشور در اقلیم کردستان نیز حضور داشته‌اند. هیأت سناتورهای آمریکایی بر حمایت خود از اقلیم کردستان تأکید کرده و اشاره کرده‌اند که سفر آنها نشانۀ پایبندی آمریکا در خصوص اهمیت دادن به ارتباط با اقلیم کردستان است.

در بخشی دیگر از این دیدار اوضاع داخلی اقلیم کردستان و موضوع انتخابات پارلمان کردستان مطرح شد. قباد طالبانی موضع خود اتحادیۀ میهنی کردستان را در این خصوص آشکار ساخت و اعلام کرد که هرگونه تلاشی برای به تعویق انداختن انتخابات را رد خواهند کرد. زیرا اگر انتخابات بیش از این به تعویق بیافتد آسیب بزرگی به مشروعیت نهادهای اقلیم کردستان وارد خواهد ساخت و فرایند دمکراسی را در اقلیم کردستان با تهدید مواجه خواهد ساخت.

شایان ذکر است پیشتر قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با ماکسیم روبین، سرکنسول روسیه در اقلیم کردستان دیدار کرد و در دیدار میان آنها درخصوص انتخابات پارلمانی کردستان و چند موضوع حائز اهمیت برای دو طرف رایزنی ش و قباد طالبانی تأکید کرد که با هرگونه تلاشی که مانع برگزاری انتخابات شود مقابله خواهیم کرد

همچنین ماوریتسیو گرینگانتی سفیر ایتالیا در عراق و قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با همدیگر در دباشان دیدار کرده‌اند در این دیدار، معاون نخست وزیر اقلیم نگرانی خود را نسبت به انجام فرایند انتخابات دوره آتی پارلمان کردستان به منظور فعالسازی قوای مقننه برای خدمت بیشتر به شهروندان ابراز کرده و همچنین تأکید کرده است که بر موضع و دیدگاه خود اصرار دارند،  انتخابات باید در موعد مقرر خود برگزار شود و بیش از این به تعویق نیفتد.

کد خبر 2770129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha