تأکید مسرور بارزانی و هیأت سناتورهای آمریکا بر انتخاباتی با مشارکت تمامی جریانهای اقلیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس دولت اقلیم کردستان در دیدار با هیأتی از سناتورهای آمریکایی بر اهمیت برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف و عدالت محور، با مشارکت تمامی جریانها و رعایت حقوق اقلیتها تأکید کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از سایت خبری آوینە، مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان در دیدار با هیأتی از سناتورهای آمریکایی دربارۀ توسعۀ روابط دو سویه و آخرین رویدادهای عراق و اهمیت رعایت حقوق قانونی و استحقاقات مالی اقلیم کردستان گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که پس از این دیدار منتشر شده است، در این دیدار سناتور تد باد و سناتور جانی ارنتس به همراه خانم الینا رومانسکی سفیر آمریکا در عراق و مارک سترو سرکنسول این کشور در اقلیم کردستان حضور داشتند.

در بیانیۀ این دیدار آمده است که هیأت سنای آمریکا بر حمایت کشورشان از حفظ ثبات و آسایش اقلیم کردستان تأکید کرد و رئیس دولت اقلیم کردستان نیز ضمن تشکر از تداوم حمایتهای آمریکا از نیروهای پیشمرگ، بر اهمیت حل و فصل مشکلات میان اقلیم و دولت فدرال در چارچوب قانون اساسی و توافقهای صورت گرفته و بر مبنای احترام به نظام فدرالی و ساختار قانونی اقلیم کردستان تأکید کرد.

بر اساس بیانیۀ منتشر شده، موضوع برگزاری انتخابات پارلمان کردستان از دیگر محورهای اساسی گفتگو در این دیدار بوده و در این خصوص، بر برگزاری انتخاباتی آزاد، شفاف و عادلانه با مشارکت تمامی جریانها و حفظ حقوق اقلیتها تأکید شده است.

کد خبر 2770131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha