بازداشت و اخراج کارگران مهاجر بخش بازیافت زباله

سرویس ترکیه - پلیس استانبول 200 تن از کارگران تفکیک زباله را بازداشت کرد و برای دیپورت به اداره مهاجرت فرستاد.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه برای دومین بار با حمله به محله های سکونت کارگران تفکیک زباله 200 تن از آنها را بازداشت کرد.

دو روز پیش پلیس ترکیه به آتاشهر استانبول، محله ای که انبارهای زباله های بازیافتی در آن قرار داشت حمله کرد و کارگران حاضر در آنجا را مورد ضرب و شتم قرار داد. پلیس برای متفرق کردن کارگران از پرتاب گاز اشک آور، شلیک هوایی و شلیک گلوله های پلاستیکی استفاده کرد. کارگران ساکن در منطقه نیز با مقاومت در برابر پلیس باعث عقب نشینی نیروهای آن شدند. پس از آن نیروهای پلیس در ساعت های اولیه بامداد امروز با حمله به محله های سکونت این افراد، و جستجوی 49 آدرس مختلف، نزدیک به 200 کارگر گردآورنده کاغذ را با خود برد.

بنا بر خبر مزوپوتامیا پلیس استانبول پس از بازداشت این افراد تمام اموال موجود در این محله ها را ضبط کرده و افراد را به مرکز اخراج اداره مهاجرت استان فرستاد. این کارگران که همه مهاجران خارجی هستند و در بین آنها تعداد زیادی کودک کار و نوجوان نیز دیده می شود، پس از انجام مراحل قانونی از ترکیه اخراج خواهند شد.

گفتنی است، تعداد زیادی از کارگران بخش تفکیک زباله کودکان مهاجری هستند که از سوریه، عراق و افغانستان به این کشور آمده اند. آنها در محله های حاشیه ای شهر های بزرگ ترکیه در انبارهای تفکیک زباله می خوابند. کردپرس پیش از این در گزارشی با عنوان «از جهنمی به جهنمی دیگر» که در تاریخ 21 اردیبهشت منتشر شد، به زندگی دو تن از این کودکان پرداخته بود.

کد خبر 18584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha