دیدار مقام ارشد شورای میهنی کرد و ائتلاف مخالفان دولت سوریه با مقامات دولت جو بایدن

سرویس جهان- مقام ارشد شورای میهنی کرد سوریه که جریان مخالف کردهای حاکم بر شمال شرق سوریه محسوب می شود، همراه نمایندگان ائتلاف مخالفان دولت سوریه با مقامات دولت بایدن دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش کردپرس، هیئتی از مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه هفته گذشته دیدارهایی با مقامات دولت آمریکا و نمایندگان کنگره و سنای آمریکا انجام دادند. مقامات اداره خودگردان هدف از این دیدارها را متقاعد کردن آمریکا به ادامه حضور 900 نیروی نظامی این کشور در شمال شرق سوریه و معافیت اداره خودگردان از تحریم های آمریکا علیه این منطقه عنوان کرده اند. مقامات کرد نتیجه این دیدارها را مثبت ارزیابی کرده اند.

مجله پولتیکو از دیدار همزمان ائتلاف مخالفان دولت سوریه با مقامات آمریکایی خبر داده و نوشته است یکی از رهبران شورای میهنی کرد سوریه نیز در این دیدارها حضور داشته است.

شورای میهنی کرد سوریه که جریان کردی مخالف طیف حاکم بر شمال شرق سوریه محسوب می شود بخشی از ائتلاف مخالفان دولت سوریه محسوب می شود که رابطه نزدیکی با دولت ترکیه دارد. شورای میهنی کرد سوریه بعد از توافقات بی سرانجام با جریان کرد حاکم بر شمال سوریه با نظارت اقلیم کردستان در سال های 2021 تا 2014، در دو سال گذشته و با ترغیب آمریکا مذاکرات با اداره خودگردان در شمال سوریه را از سر گرفته است اما این مذاکرات هم تاکنون بدون نتیجه بوده است.

به نوشته پولتیکو عبدالحکیم بشار، عضو رهبری شورای میهنی کرد سوریه و نائب رئیس ائتلاف مخالفان دولت سوریه، در کنار رئیس و چند مقام این ائتلاف در دیدارهای چند روز اخیر با مقامات دولت آمریکا حضور داشته است.

بر اساس گزارش این نشریه ائتلاف مخالفان دولت سوریه با جوی هودد دستیار موقت وزیر خارجه در امور خاورمیانه، اتان گولدریچ، مقام ارشد تازه منصوب شده وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه و زهرا بل مدیر بخش عراق و سوریه در شورای امنیت ملی آمریکا و یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا دیدار کرده است.

بر اساس گزارش پولتیکو، هیئت مخالفان دولت سوریه در دیدار با مقامات آمریکایی خواسته هایی کاملا متضاد با خواسته مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه داشته و از دولت آمریکا خواسته است تحریم ها علیه دولت سوریه را لغو نکند و عادی سازی رابطه با دولت سوریه را در دستور کار خود قرار ندهد.

کد خبر 18331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha