ابتلا به ویروس لامبدا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

سرویس آذربایجان غربی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی ودرمانی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون موردی مشکوکی از ویروس جهش یافته لامبدا در استان دیده نشده است هر چند مسئولین بهداشت ودرمان کشور نگرانی زیادی مبنی بر سرایت این ویروس به استان از سمت ترکیه دارند.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در یک گفت و گویی تلویزیونی، گفت: استان فعلا در پیک کرونا قرار دارد و خود مراقبتی از عوامل اساسی کنترل این ویروس است.

او ادامه داد: پارکینسون، اختلالات رفتاری و بیماری های غیر واگیر همچون دیابت از عوامل عوارض این بیماری است و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا به آن مبتلا نشویم.

دکتر آقازاده بابیان اینکه هیچ پشتوانه علمی درمورد ادعای برخی افراد مبنی براینکه تزریق واکسن باعث بیماری می شود، وجود ندارد، تاکید کرد: مردم درصورت امکان باید اقدام به واکسیناسیون بکنند و تاکنون هیچ موردی در استان مبنی بر فوت افراد واکسن زده مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون دوز سوم کادر درمان در دستور کار است بیان کرد: واکسیناسیون باعث افزایش مقاومت بدن در برابر این ویروس می شود و تاکنون حدود ٤٤ درصد استان واکسینه شده و به اندازه کافی واکسن در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ودرمانی آذربایجان‌غربی گفت: ویروس جهش یافته لامبدا در ترکیه وجود داشته و مسئولین بهداشت ودرمان کشور نگرانی زیادی مبنی بر سرایت این ویروس به استان دارند اما تاکنون موردی مشکوک به این ویروس جهش یافته کرونا در استان دیده نشده است.

کد خبر 17251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha