از اروپا می خواهیم برای لغو برکناری شهرداران کرد به ترکیه اعمال فشار کنند

سرویس ترکیه - فائق یاغیزآی، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در شورای اروپا طی اظهاراتی با اشاره به سفر هیئت HDP به اروپا عنوان کرد: از اروپا می خواهیم برای لغو برکناری شهرداران کرد به ترکیه اعمال فشار کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، فائق یاغیزآی، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در شورای اروپا طی اظهاراتی با اشاره به سفر هیئت HDP متشکل از فلکناز اوچه سخنگوی کمیته روابط خارجی حزب، عایشه آچار باشاران، سخنگوی کمیسیون حقوقی حزب و پرو دوندار، نماینده ماردین در پارلمان ترکیه به ریاست سزایی تملی، رئیس مشترک حزب به اروپا و تماس های مختلف سیاسی عنوان کرد: حضور هیئت HDP در اروپا دو هدف را دنبال می کند. دنبال کردن جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب در دادگاه حقوق بشر اروپا و مسئله برکناری شهرداران کرد و تعیین سرپرست به جای آنان از سوی وزارت کشور ترکیه. ما از شورای اروپا و پارلمان اروپا می خواهیم برای لغو برکناری شهرداران کرد به دولت ترکیه اعمال فشار کنند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: هیئت HDP با تمام نمایندگان فراکسیون های حاضر در پارلمان اروپا دیدار خواهد کرد و سپس با حضور در جلسه رسیدگی به دادگاه صلاح الدین دمیرتاش این جلسه را از نزدیک دنبال خواهند کرد. حقوق امروزه در ترکیه به سخنانی که از دهان اردوغان خارج می شود وابسته شده است. او هر چه بگوید دستگاه قضا و مجریان قانون به آن عمل می کنند. به همین دلیل حکمی که در خصوص دمیرتاش صادر شده است نیز سیاسی بوده و از سوی شخص اردوغان صادر شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha