تنها دلیل بحران در سیاست خارجی ترکیه عدم آشتی با کردها است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در انتقاد از سیاست خارجی ترکیه عنوان کرد: تنها دلیل بحران در سیاست خارجی ترکیه عدم آشتی با کردها است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه بیرگون، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در انتقاد از سیاست خارجی ترکیه عنوان کرد: سیاست خارجی ترکیه رفته رفته بی اعتبارتر می شود. دیگر برای ترکیه سیاست خارجی باقی نمانده است. رئیس جمهور یک کشور از جایی به جای دیگر می رود تا اتفاقی می افتد تصمیم به خرید سامانه دفاع موشکی S-400 می گیرد. یک سیاست خارجی اصولی و مشخص وجود ندارد. تنها دلیل آن هم اصرار بر عدم آشتی با کردها است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در صورت آشتی با کردهای سوریه، کردهای عراق و کردهای ترکیه بسیاری از مشکلات ترکیه حل خواهد شد. ترکیه کشوری است که در صورت آشتی با کردها با هر کشوری می تواند وارد رابطه شود. ادلب را مشاهده می کنید. در عفرین نیز تجربیات مشخص است. امروزه نیز مسئله شرق فرات مطرح می شود. روابط با آمریکا و اروپا معلوم است. کشور در شرق مدیترانه درگیر یک بحران، هرج و مرج و فقدان سیاست منسجم شده است. تمام تحولات بر علیه ترکیه در جریان است. ترکیه خود مانع تحولات به نفع خود می شود. با راندن کردها از خود به بحران در سیاست خارجی ادامه می دهد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha