برکناری شهردار ها محدود به دیاربکر – ماردین – وان نخواهد بود

سرویس ترکیه - سزایی تملی رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی عنوان کرد: این ذهنیت در خصوص این که به دیاربکر، ماردین و وان محدود نمانده و حقوق افراد دیگر را نیز غصب کند مصمم است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، سزایی تملی رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با اعضای سازمان های مدنی، اتاق های بارزگانی و اعضای سندیکاها که برای حمایت از شهرداران برکنار شده دیاربکر، وان و ماردین به مرکز HDP آمده بودند؛ گفت: این ذهنیت در خصوص این که به دیاربکر، ماردین و وان محدود نمانده و حقوق افراد دیگر را نیز غصب کند مصمم است. ما نیز در برابر این اراده آنان از حقوق بشر، دموکراسی و آزادی ها دست برنداشته و به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. تا زمانی که دموکراسی و صلح گسترانده نشده است به مبارزات خود ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: یک مکانیزم کودتا در دستور کار قرار گرفته است. حکومتی که کشور را نتواند بدون سرپرست بر شهرداری ها و بدون شرایط اضطراری اداره کند یک حکومت ظالم و ظلم است. هر چه سریعتر شهردارهای منتخب ملت باید بر سر کار خود بازگردند. تمام احزاب سیاسی، جریان های مخالف و سازمان های دموکرات نباید در برابر این روند سکوت کنند.

کدخبرنگار: 30102

کد خبر 146565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha