حمله نژادپرستانه به زن کرد اهل حکاری و کودکانش در آنکارا

سرویس ترکیه - یک خانواده کُرد ساکن آنکارا به دلیل حمله نژادپرستانه همسایه ها و تهدید پلیس ناچار به ترک خانه شان شدند.

به گزارش کردپرس، یک خانواده کرد ساکن آنکارا، شامل یک زن سرپرست خانوار و 5 فرزندش، هدف حمله های نژادپرستانه همسایه ها قرار گرفته و مجبور به ترک خانه خود شدند. همچنین پلیس منطقه نیز از آنان حمایت نکرده است.

بنابر گزارش MA یک خانواده کُرد اهل یوکسک اُوای حکاری، که در خانه ای اجاره ای در محله عصمت پاشا در الما داغ آنکارا زندگی می کردند شب گذشته مورد حمله نژادپرستانه گروهی از همسایه ها قرار گرفتند.

زن 38 ساله سرپرست خانوار به نام ز-د، به همراه 5 فرزند خود، شب گذشته در ساعت 22.30 مورد حمله های لفظی و توهین همسایگان قرار گرفت. خانم ز در گفتگو با بریوان آلتان خبرنگار بین النهرین گفت که از سوی همسایه ها به عنوان «کردهای کثیف، تروریست ها» و اصطلاحاتی از این دست مورد خشونت کلامی قرار گرفته اند.

خانم ز گفت که دو سال است در این محله زندگی می کنند اما در چند هفته اخیر مورد هجوم توهین و تحقیر از سوی هم محلی ها قرار گرفته اند. حتی همسایگان برای بیرون کردن آنها از کوچه برگه استشهاد امضا کرده اند.

او که ناچار است برای تامین هزینه زندگی فرزندانش، کارگری کند، گفت: «پس از حمله همسایه ها به در خانه مان، با پلیس تماس گرفتیم، اما پلیس هم طرف آنها را گرفت و ما را تهدید کرد. پلیس به ما گفت که می توانیم به شما شلیک کنیم و بگوییم که وقتی اینجا بودیم در دست شما سلاح بوده است.»

این خانواده پس از حمله همسایگان ناچار شد از این محله نقل مکان کرده و به منطقه حسن اوغلان برود.

کد خبر 14255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha