در حمله به یک بیمارستان در عفرین 13 تن کشته و 27 تن زخمی شدند/ترکیه این حمله را به YPG نسبت داد

سرویس سوریه - حمله به یک بیمارستان خصوصی در عفرین باعث جان باختن 13 نفر غیر نظامی و زخمی شدن 27 نفر دیگرشد.

به گزارش کردپرس، در حمله ای به بیمارستان خصوصی شفا در عفرین سوریه، 13 نفر کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند. تا کنون هیچ کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

بنابر خبر VOA ترکی در حمله ای که به بیمارستان شفای عفرین شد 13 غیر نظامی که تحت درمان بودند جان خود را از دست داده و 27 غیر نظامی دیگر زخمی شدند. بلافاصله پس از این اتفاق فرمانداری ختای در بیانیه ای این اتفاق را به حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) نسبت داد.

وزارت دفاع ترکیه (MSB) نیز با انتشار بیانیه ای ضمن غیر انسانی دانستن این حمله مدعی شد که این حمله توسط PKK/YPG انجام شده است و تهدید کرد که «تروریست های ضد بشر باید بدانند که هزینه این حملات را خواهند پرداخت.»

وزارت امور خارجه از این هم فراتر رفته این حمله را به PKK/YPG و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) نسبت داد و از جامعه جهانی خواست تا واقعیت ها را ببیند و به حمایت خود از این گروه ها پایان دهد.

این خبر به طور گسترده ای در همه رسانه های ترکیه بازنشر شد و رسانه های طرفدار حکومت PKK/YPG را به عنوان عامل این حادثه معرفی کردند.

گفتنی است پس از نسبت دادن این اتهامات از سوی آنکارا، ژنرال مظلوم عبدی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با انتشار توئیتی به زبان انگلیسی این اتهامات را رد کرد.

هیج گروه یا سازمانی تا این لحظه مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

کد خبر 11455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha