مشارکت حداکثری در انتخابات در تحکیم جایگاه جهانی و منطقه‌ای ایران نقش مهمی دارد

سرویس کردستان - دبیر حزب رفاه ملت ایران در کردستان با بیان اینکه انتخابات يكي از مهمترين و تاثیرگذارترين راه‌ها براي مشارکت مردم در تعیین سرنوشت است، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات در تحکیم جایگاه جهانی و منطقه‌ای ایران نقش مهمی دارد.

بهنام حیدری در گفت و گو با کُرد پرس، اظهار کرد: عوامل مختلفي در افزایش ثبات و اقتدار کشورها، ايفاي نقش مي‌كنند که یکی از مهمترین آنها، حضور فعال و موثر مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود است.

وی افزود: بی شک، انتخابات يكي از مهمترين و تاثیرگذارترين راه‌ها براي مشارکت مردم در تعیین سرنوشت است و در ایران معمولا اکثریت بالایی از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و به این شكل، پایه‌های نظام اسلامی را تثبيت می‌كنند.

دبیر حزب رفاه ملت ایران در کردستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه انتخابات، یکی از پیشروترین کشورهای جهان است و در منطقه خاورميانه و خليج فارس نيز هيچ كشوري از اين جهت به پاي ايران نمي‌رسد.

حیدری یادآور شد: برگزاری انتخابات متعدد در جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخير و حضور گسترده مردم در اين عرصه، غالبا تحسین و شگفتي ناظران جهاني را برانگيخته است.

وی بیان کرد: به دلیل نقش برجسته انتخابات در تحکیم اتحاد و اقتدار کشور، دولت‌های غربی به ویژه آمریکا می‌کوشند آن را مخدوش جلوه دهند و آنها به بهانه‌های مختلف تبلیغ می‌کنند که انتخابات در ایران، آزاد نیست، حال آنكه مردم ایران در کمال آزادی و اختیار، در انتخابات شركت كرده و رأی می‌دهند.

دبیر حزب رفاه ملت ایران در کردستان گفت: در واقع حضور پرشور مردم در انتخابات متعدد، حاکی از بي ثمر بودن تبلیغات رسانه‌هاي غربي در این خصوص است و رسانه‌های غربی همچنین وجود شرایط لازم برای نامزدهای انتخاباتی را نقض آزادی انتخاب شوندگان می‌شمرند و اين در حالي است که در تمامی کشورها برای نامزدهای ریاست جمهوری و پارلمان، شرایط خاصي را اعلام مي‌كنند اما در ایران این شرایط بر پايه قانون اساسی و در چارچوب منافع ملی کشور، وضع و تنظيم شده است.

حیدری اظهار کرد: بدون شک حتي اگر يك انتخابات، مشابه انتخابات ایران در یکی دیگر از کشورهای منطقه برگزار می‌شد، آمریکا و اروپا، آن کشور را بسیار دموکراتیک و آزاد معرفی می‌کردند، اما از آنجا که جمهوری اسلامی ایران حاضر نيست در برابر سیاست‌های سلطه جویانه غرب به ویژه آمریکا تسليم شود، با خصومت و كينه‌ورزي جهان غرب مواجه شده است و در همین راستا، دولت‌های غربی تلاش می‌کنند كه مردم سالاری دینی و انتخابات ایران را زیر سؤال ببرند و آن را کم اهمیت نشان دهند.

وی افزود: دولت‌های غربی با وجود تبلیغات گمراه کننده براي مخدوش جلوه دادن انتخابات در ايران، به خوبی می‌دانند که در ایران، اين مردم هستند که رييس جمهور و ترکیب نمايندگان مجلس را تعیین می‌کنند و در مجموع مسير آينده کشور توسط مردم، ترسيم می‌شود، بنابراین برخلاف بسیاری از کشورها که در آنها انتخاباتی وجود ندارد و یا انتخابات به صورت نمايشي برگزار می‌شود، در جمهوری اسلامی ایران، رأی و نظر مردم، سرنوشت‌ساز است و همین عامل، نظام را استوارتر می‌سازد.

دبیر حزب رفاه ملت ایران در کردستان ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات نشان داده‌اند که سرمایه‌هاي اصلی برای پیشرفت ايران و استحکام پایه‌های نظام هستند، به طوری که اکنون به اعتراف بسیاری از کارشناسان بین‌المللی، جايگاه ایران به عنوان قدرت برتر منطقه‌ای تثبيت شده است.

حیدری یادآور شد: در مجموع، حضور آگاهانه و فعال مردم به ویژه در انتخابات، همواره نقش مهمی در تحکیم موقعيت ایران در جهان به ويژه در ميان كشورهاي اسلامي داشته و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری نیز این جایگاه را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

کد خبر 11237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha