سفر قالیباف به ایلام و اعلام اعداد و ارقام تکراری

سرویس ایلام - اگر چه سفر مقامات ارشد نظام به استانهای کمتر برخورداری چون ایلام و بازدید میدانی ولو یک روزه آنها از سه شهرستان، دارای ارزشهایی است اما تنها اعلام اعداد و ارقام تکراری که برای توسعه واقعی و نه نمایشی ایلام لازم است را نمی توان برای چنین سفرهایی یک دستاورد به شمار آورد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در روزهای اخیر، دکتر قالیباف، ریاست محترم مجلس یازدهم در ادامه سفرهای استانی موسوم به بازدید میدانی، به استان ایلام آمد و در یک روز به سه شهرستان آبدانان، مهران و چرداول با هلیکوپتر سفر کرد و در جلسه نهایی جمع بندی نیز در استانداری شرکت کرد و غروب به تهران برگشت.

جدا از حاشیه ایجاد شده در اعلام نکردن سفر ایشان به ایلام و عدم دعوت از خبرنگاران استان و مشکلاتی از این دست، باید گفت که سفر ایشان دستاوردی برای استان ایلام نداشت و ما حصل آن صرفا رد و بدل شدن چند عدد و رقم در فضای رسانه ای یک سویه‌ی این سفر بود که برخی از آنها در زیر می آید:

قالیباف در بازدید از سد خاکی کنجانچم و سامانه گرمسیری در شهرستان مهران از توابع استان ایلام اظهار کرد: «تلاش» ما این است با اختصاص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار این طرح را در آینده نزدیک به بهره برداری برسانیم. این سخن یعنی همان تکرار اعداد و ارقامی که پیشتر و بارها از سوی مردم و نمایندگان آنها و مدیریت ارشد استان اعلام شده است و گشایشی در این پروژه صورت نگرفته است. در جلسه نهایی جمع بندی این سفر، ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز تکمیل طرح سامانه گرمسیری را از مهم ترین پروژه های حوزه کشاورزی استان برشمرد و یادآور شد که تکمیل این سامانه نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان است!

رییس مجلس همچنین به بازدید از پروژه تونل کبیرکوه رفت و از وضعیت کنونی آن بازدید کرد و در نهایت گفت: ضرورت دارد رقم ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا سرعت اجرای پروژه افزایش و پروژه تکمیل شود. باز هم اینجا از «ضرورت» اختصاص این رقم برای باز شدن نفس آبدانان و تکمیل این پروژه راهبردی سخن گفته شد و کاری صورت نگرفت.

از معدود ارقام واقعی بیان شده در این سفر می توان به سخنان محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی نهایی اشاره کرد که از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های مرز بین المللی مهران خبر داد.

وی سخنان مهم تری هم عنوان کرده بود و من جمله گفته که ایلام تنها استانی است که به شبکه ریلی متصل نیست و پروژه اتصال ایلام به راه آهن تنها پنج درصد پیشرفت دارد. او گفته: ۲۰۰ میلیارد تومان امسال به این پروژه تخصیص یافته است که «امیدواریم یک قطعه از این طرح امسال به مناقصه برود».

رضایی اتصال استان ایلام به شبکه آزادراهی کشور را نیز از نیازهای ایلام توصیف کرد و بر «لزوم» تزریق اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه آزادراه کرمانشاه، حمیل ایلام تاکید کرد و همچنین «خواستار» اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام به ظرفیت ۱۶۰ هزار نفر شد.

ساداتی نژاد، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه جمع بندی نهایی گفته: در استانی همچون ایلام تنها ۲۷ هکتار گلخانه وجود دارد که یک خط اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه این حوزه در استان «باید ایجاد شود».

اینها تمام اعداد و ارقامی است که در سفر یک مقام ارشد نظام به استان ایلام بر روی خروجی ها قرار گرفته است و اگر در سفر نوبخت، معاون رییس جمهور به ایلام از دستهای خالی او برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ایلام نوشتیم، امروز هم باید گفت که سفر رییس مجلس برای استان ایلام دستاوردی جز رد و بدل شدن چند عدد و رقم تکراری چیزی نداشت.

کد خبر 11215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha