فاجعه عفرین در اقلیم کردستان نیز در حال تکرار شدن است

سرویس جهان- الی آبرامسون هشدار داد ترکیه برنامه ای برای آواره کردن کردها در اقلیم کردستان مشابه عملیات پاکسازی نژادی در عفرین سوریه را پیاده کرده است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه از یک ماه پیش عملیات های نظامی دو سال اخیر خود را تشدید کرده است. الی آبرامسون کارشناس مسائل ژئو پلکتیک هشدار داد ترکیه برنامه ای منسجم برای آواره کردن کردها از بخش های بزرگی از اقلیم کردستان را به اجرا می گذارد.

پژوهشگر موسسه مشورتی لورل هشدار داد ارتش ترکیه می خواهد اقلیم کردستان را مانند عفرین سوریه از کردها پاکسازی کند. او یادآوری کرده است که ارتش ترکیه شهر عمدتا کردنشین عفرین سوریه را از کردها تهی کرد و اکنون جمعیت کردها به اقلیت تبدیل شده است.

او با اشاره به این که ترکیه از همه نوع سلاح مخرب برای بمباران مناطق کوهستانی اقلیم کردستان استفاده کرده، یادآوری کرده است دهها تن از غیرنظامیان بر اثر این حملات جان خود را از دست داده اند و صدها روستا در حال تخلیه شدن است.

این کارشناس در یادداشتی که در نشریه گریک سیتی تایمز منتشر شده، لزوم حمایت همه جانبه جامعه بین المللی از اقلیم کردستان و مقابله با تهدیدات ترکیه علیه این منطقه را ذکر کرده است.

او هشدار داده است در صورتی که جامعه بین المللی نسبت به کمپین نظامی ترکیه علیه اقلیم کردستان سکوت کند ممکن است تراژی تازه ای شبیه به نسل کشی ارامنه تکرار شود و تنها اقدام منسجم جامعه بین المللی می تواند از تکرار این اتفاق و پاکسازی نژادی کردها در اقلیم کردستان مشابه عملیات در عفرین جلوگیری کند.

کد خبر 10869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha