بیانیه شورای خودگردان عفرین درباره تغییر بافت جمعیتی منطقه توسط ترکیه

سرویس سوریه - اعضای شورای خودگردان و شهرداری های عفرین با انتشار بیانیه ای از جامعه جهانی خواستند تا در برابر اشغال عفرین توسط ترکیه و تغییر بافت جمعیتی آن سکوت نکنند.

به گزارش کردپرس، اعضای شورای خودگردان و شهرداری‌های عفرین با تجمع در پارک اوجالان در روستای تل سوسن کانتون شهبا بر علیه سیاست اشغالگرانه‌ دولت ترکیه در مورد ساخت شهرک و تغییر بافت جمعیتی عفرین بیانیه صادر کرده و از جامعه جهانی خواستند تا در برابر این اشغالگری سکوت نکند.

این بیانیه به زبان های کردی و عربی توسط روسای مشترک این شورا ملک حسین و فایق احمد خوانده شد.

بنا بر گزارش فرات نیوز، در این بیانیه در مورد سیاست تغییر دموگرافیک در عفرین آمده است که «دولت ترکیه و تبهکارانش پس از آن که ساکنین اصیل عفرین را آواره کردند و آنهایی را نیز که در عفرین مانده بودند ربوده و به قتل رساندند، مجرمان و خانواده‌هایشان را در محل زندگی آنها اسکان دادند و با همکاری قطر و کویت تحت عنوان همکاری های بشردوستانه در حال اسکان اشغالگران در این منطقه هستند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «تعداد بسیاری از سازمان‌های حقوقی و قانونی بین‌المللی در گزارش‌های خود در مورد جنایت دولت ترکیه و تبهکارانش در عفرین اطلاع رسانی کرده اند اما جامعه جهانی همچنان در این رابطه سکوت اختیار کرده است.»

در ادامه‌ی بیانیه آمده است: «دولت ترکیه تلاش می‌کند تا عفرین را از هویت سوری و کُردی اصیل خود جدا کند. آثار باستانی آن را غارت می‌کند تا تاریخ آن را تغییر داده و از بین ببرد و همچنین بکارگیری زبان ‌ترکی و استفاده از پول ترکیه را بر ساکنین عفرین تحمیل کرده و پرچم ترکیه را بر فراز شهر برافراشته و اسامی شهرها و روستاها را تغییر داده است. از طرف دیگر خانواده‌ مجرمان عرب و ترکمن را در عفرین اسکان داده و ساکنین اصلی عفرین را ربوده است و از آنها فدیه می‌گیرد.»

در این بیانیه همچنین به شرایط دشوار بیشتر از ۱۵۰ هزار آواره‌ عفرینی که در کمپ‌های شهبا ساکن شده‌اند اشاره شده است، که نظاره‌گر شهر اشغال شده‌ خود هستند. اما جامعه بین‌الملل به ویژه روسیه که ضامن حکومت سوریه است، در مقابل جنایات ترکیه و تبهکارانش سکوت کرده‌اند.

در این بیانیه از همه کشورهای جهان و نیروهای صلح‌طلب درخواست شده است تا دست از سکوت برداشته و تغییر دموگرافیک عفرین را متوقف کنند. همچنین از آوارگان خواسته شده است تا به شیوه‌ای متحد و بیشتر از آنچه که اکنون وجود دارد، برای آزادسازی عفرین و ادامه‌ مسیر مقاومت مبارزه کنند.

کد خبر 10494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha