در ترکیه هیچ عدالتی برای کردها نیست + فیلم

سرویس ترکیه - مادران صلح خواستار آزادی ننه مقبوله زندانی سیاسی 82 ساله، همچنین آزادی روزنامه نگاران کرد شدند.

به گزارش کردپرس، مادران صلح شاخه ازمیر، با ترتیب دادن یک کنفرانس مطبوعاتی خواستار آزادی مقبوله اوزر (ننه مقبوله) زندانی سیاسی سالمندی شدند که در سن 82 سالگی به اتهام عضویت در سازمان تروریستی به زندان افتاده است. این کنفرانس مطبوعاتی با حضور فعالان سیاسی حزب مناطق دموکراتیک (DBP) برگزار شد و مادران صلح در آن به زندانی شدن ننه مقبوله، بازداشت روزنامه نگاران کرد و بازرسی بدنی برهنه روزنامه نگاران زن اعتراض کردند. 

نباید فقط دزدها و اعضای مافیا دارای حقوق انسانی باشد

بهیه یالچین یکی از مادران صلح، به نمایندگی از آنها، گفت: «ننه مقبوله 82 ساله است. وقتی او را به زندان می بردند، حتی توان راه رفتن هم نداشت. این رفتار در قانون و عدالت جایی ندارد آنها این مادران سالخورده و رنجور را با به زندان انداختن مورد آزار و شکنجه قرار می دهند. ما این رفتار را نمی پذیریم. اگر حقوقی وجود دارد باید درباره همه افراد اجرا شود، نه این که فقط دزدها و اعضای مافیا دارای حقوق (انسانی) باشند.»

کردها در ترکیه هیچ حقی ندارند

او افزود: «در ترکیه هیچ عدالتی برای کردها وجود ندارد. نه تنها در ترکیه بلکه در همه جای جهان کردها هیچ حقوقی ندارند. تمام دنیا چشم خود را بر بی عدالتی علیه کردها بسته است. گویا دنیا ظلم و ستم و گریه را برای کردها روا می بیند.»

بگذارید سالمندان دوران رنجوری خود را در خانه هایشان باشند، نه در زندان

یالچین خطاب به وزارت دادگستری گفت: «وظیفه خود را انجام دهید، عدالت را تامین کنید. مادران سالخورده و بیمار ما را به حال خود بگذارید. بگذارید در خانه درمان شوند. آنها رنجورند، بگذارید دوران سالخوردگی و بیماری خود را در خانه بگذرانند نه در زندان. ننه مقبوله تنها نیست، همه مادران با او هستند.»

مادران صلح خواستار آزادی ننه مقبوله شدند؛ در ترکیه هیچ عدالتی برای کردها نیست + فیلم

در ادامه این کنفرانس خبری، فهیمه پویراز مادر دنیز پویراز و از جمعیت مادران صلح در واکنش به بازرسی برهنه اسرا سولین دال روزنامه نگار زندانی در استانبول، این فشارها را غیر قابل پذیرش توصیف کرد و گفت: «ما در کنار مطبوعات آزاد هستیم.»

مادران صلح خواستار آزادی ننه مقبوله شدند؛ در ترکیه هیچ عدالتی برای کردها نیست + فیلم

پیروزه کورت یکی دیگر از مادران صلح نیز در واکنش به حمله به روزنامه نگاران کرد و بازداشت آنها گفت: «دستان پلید خود را از مطبوعات آزاد بکشید. دستان ستمکارتان را از خبرنگاران، این فرزندان ما دور کنید. هر چقدر به آنها حمله کنید باز هم هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت.»

مادران صلح خواستار آزادی ننه مقبوله شدند؛ در ترکیه هیچ عدالتی برای کردها نیست + فیلم

گفتنی است، مقبوله اوزر مادربزرگ 82 ساله کرد اهل ادرمیت وان، که پیشتر به اتهام کمک به اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) با حکم دادگاه به زندان افتاده و پس از مدتی آزاد شده بود، در روز دوشنبه 23 آوریل 2024، به دادگاه وان احضار شد و در همان جا از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شد.

ننه مقبوله یک بار دیگر به اتهام تروریسم به زندان افتاد

کد خبر 2769954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha