خطر اخراج همه کردهای سوریه از اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- نشریه سیریا دیرکت با اشاره به ممنوع شدن تمدید ویزای شهروندان سوریه بویژه کردها از سوی دولت اقلیم کردستان، از احتمال اخراج اجباری مهاجران کرد سوریه از اقلیم کردستان، در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریا دیرکت در گزارشی با اشاره به دستور جدید دولت اقلیم کردستان عراق مبنی بر عدم تمدید ویزای شهروندان سوریه در اقلیم کردستان و نیز عدم صدور ویزا برای مهاجران جدید، هشدار داد اگر این روند متوقف نشود، در آینده ای نزدیک همه مهاجران کرد سوریه از این منطقه اخراج می شوند.

در گزارش این نشریه بر عزم دولت اقلیم کردستان برای عدم تمدید ویزای شهروندان سوریه، بویژه کردهای این کشور و نیز عدم صدور ویزا برای مهاجران جدید از این کشور، نوشت: در حالی که دهها هزار شهروند کرد سوریه از سال 2014 وارد اقلیم کردستان شده و به ایجاد کسب و کار جدید اقدام کرده اند، با اجرای حکم جدید وزارت داخله اقلیم کردستان مجبور خواهند شد که این منطقه را ترک و به سوریه باز گردند.

برخی شهروندان کرد سوریه که در حال حاضر با استفاده از داشتن ویزای موقت در اقلیم کردتسان زندگی می کنند، به این نشریه گفته اند نمی توانند به سوریه باز گردند. بنابراین، آنها به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

برخی از شهروندان سوری که تاریخ اقامت آنها به اتمام رسیده، ممکن است توسط دولت اقلیم کردستان بازداشت و به سوریه باز گردانده شوند.

بر اساس این گزارش، فعلا دولت اقلیم کردستان قصد ندارد نسبت به تمدید ویزای شهروندان مهاجر سوریه در این منطقه اقدام کند.

کد خبر 2770501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha