تاکید نمایندۀ سازمان ملل بر برگزاری سریع‌تر انتخابات در اقلیم کردستان عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق بر ضرورت انتخاب هرچه سریع‌تر رئیس پارلمان عراق و برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان تاکید کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از میدل ایست نیوز،  جنین پلاسخارت رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) در آخرین سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل، قبل از خروج نهایی نیروهای یونامی از عراق بر پیشرفت سریع و رو به رشد عراق تاکید کرد.

جنین پلاسخارت که ماموریت نیروهایش در عراق از ژانویه 2018 آغاز شده بود و اکنون بنا به درخواست دولت عراق رو به پایان است؛ با بیان اینکه ما شاهد یک عراق رو به رشد در زمینه‌های ارائه خدمات و بازسازی هستیم، تاکید کرد: عراق 2024 به سرعت در حال توسعه است و امیدواریم در آینده پیشرفت‌های بیشتری برای همه عراقی‌ها حاصل شود.

وی با اشاره به بحران موضوع انتخاب رئیس پارلمان گفت: من فقط می‌توانم بنا به دلایل متعدد بر اهمیت انتخاب رئیس مجلس نمایندگان تأکید کنم و امیدواریم در جلسه شنبه آینده رئیس جدید مجلس نمایندگان معرفی شود.

پلاسخارت در خصوص انتخابات پارلمان اقلیم کردستان نیز خاطرنشان کرد: نیاز فوری به برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان وجود دارد البته انتخاباتی که فراگیر باشد و همه طیف‌ها در آن شرکت کنند و امیدواریم یا بهتر بگویم انتظار داریم رأی‌گیری با کمترین تأخیر ممکن و حداکثر تا چهار ماه آینده برگزار شود و سهمیه نمایندگی اقلیت‌ها معروف به «کوتا» نیز در آن لحاظ شود.

گفتنی است قرار است مأموریت یونامی به درخواست دولت عراق پایان پذیرد و تنها یک هماهنگ کننده مقیم در عراق باقی بماند و بخش‌هایی مانند فعالیت انتخاباتی، امور سیاسی و حقوق بشر این نهاد تعطیل شود و پلاسخارت نیز عراق را ترک کند.

کد خبر 2770594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha