کمیته اجرائی PKK خواستار مطالبه آزادی برای اوجالان در روز جهانی کارگر شد

سرویس ترکیه - PKK با انشتار بیانیه ای از مردم خواست در در تجمعات گرامی داشت روز جهانی کارگر شرکت کرده و خواستار آزادی اوجالان شوند.

به گزارش کردپرس، کمیته اجرایی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز یکم می، روز جهانی کارگر، از از مردم خواست تا با رفتن به خیابان ها ضمن گرامی داشت روز جهانی کارگر، خواستار آزادی عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK شوند.

در این بیانیه با اشاره به کارزار جهانی درخواست برای آزادی عبدالله اوجالان از مردم خواسته شده است تا در روز یکم ماه می خواستار آزادی اوجالان شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به تداوم عملیات ترکیه در خاک کردستان عراق، آمده است: «در حالی که مردم کرد و همه فرودستان و ستمدیدگان در حال بزرگداشت روز جهانی کارگر هستند، دولت AKP-MHP به حملات خود به مواضع PKK در متینا (کردستان عراق) ادامه می دهد. این دولت از سوی دیگر فشار و آزار و اذیت را علیه مطبوعات آزاد افزایش می دهد. با این حال ما به عنوان جنبش کردی و با همراهی مردم در برابر این حملات مقاومت خواهیم کرد. پیروزی نهایی با ما است.»

همزمان با انتشار این بیانیه از سوی PKK، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) نیز با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز یکم می، روز جهانی کارگر، بر اتحاد و همبستگی میان مردم برای مقابله با مدرنیته سرمایه داری، همچنین درخواست برای آزادی فیزیکی عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK تاکید کرد.

کد خبر 2769973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha