مساوات درویش اوغلو رهبر جدید حزب خوب کیست؟

سرویس ترکیه - پس از رقابتی که ساعت ها به طول انجامید، مساوات درویش اوغلو با اکثریت آرای اعضای حزب خوب، به ریاست این حزب برگزیده شد.

به گزارش کردپرس، پس از رقابت نفس گیری که ساعت ها به طول انجامید و به دور سوم کشیده شد، درویش مساوات اوغلو، نزدیک ترین نامزد به مرال آکشنر، توانست با کسب اکثریت آراء بر کرسی ریاست حزب خوب تکیه زند.

درویش اوغلو در دور سوم رای گیری، با کسب 611 رای توانست رقیب خود کورای آیدین را که 528 رای به دست آورده بود، پشت سر بگذارد و به ریاست حزب خوب برسد.

مرال آکشنر که اکنون دیگر رهبر پیشین حزب خوب محسوب می شود، در پیامی انتخاب درویش اوغلو را به عنوان رهبر جدید حزب خوب، تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

مساوات درویش اوغلو رهبر جدید حزب خوب کیست؟

مرال آکشنر همچنین امروز آخرین سخنرانی خود را به عنوان ریاست حزب خوب در کنگره بزرگ حزب انجام داد. او گفت که وجدانش از همه سو آسوده است و چیزی برای شرمسازی ندارد.

مساوات درویش اوغلو رهبر جدید حزب خوب کیست؟

مساوات درویش اوغلو کیست؟

دورسون مساوات درویش اوغلو در سال 1960 در آنکارا به دنیا آمده و اصالتا اهل شهرستان فتسای استان اردو است. درویش اوغلو که در سال 1978 وارد دانشکده اقتصاد شده  و در فعالیت های گروه های ملی گرای افراطی ترک (اولکو اجاقلاری) شرکت کرده بود، پس از کودتای نظامی 12 سپتامبر 1980 از دانشگاه اخراج شد.

او پس از عفو دانشجویان اخراجی، تحصیلات خود را در دانشگاه غازی، ملی گرا ترین دانشگاه ترکیه به پایان رساند و وارد حزب حرکت ملی (MHP) شد.

این سیاستمدار ملی گرا سال ها به عنوان ریاست منطقه ای اولکو اجاقلاری در فتسای اردو فعالیت کرد و پس از عبور از پستی و بلندی های بسیار در زندگی سیاسی اش، به ریاست استانی MHP در ازمیر منصوب شد.

مساوات درویش اوغلو بین سال های 2000 تا 2011 به عنوان رئیس استانی MHP در ازمیر  فعالیت کرد. او در انتخابات محلی 2009 نامزد شهرداری ازمیر از MHP شد. او سپس در انتخابات سراسری سال 2011 نامزد پارلمان شد.

درویش اوغلوی بلندپرواز در سال 2012 نامزد ریاست MHP شد و در برابر دولت باغچه لی به رقابت پرداخت اما بخت یارش نبود و او پیروز نشد.

او سرانجام پس از رفراندوم سراسری سال 2017 از عضویت در MHP استعفا کرد و سپس به حزب خوب پیوست. او بین سال‌های 2018 تا 2019  به عنوان معاون رئیس حزب خوب در امور مدیریت های محلی شد.

مساوات درویش اوغلو رهبر جدید حزب خوب کیست؟

مساوات درویش اوغلو همچنین در دوره بیست و هفتم مجلس ترکیه به عنوان نماینده مجلس از حوزه ازمیر و رئیس فراکسیون حزب خوب در مجلس حضور پیدا کرد.

درویش اوغلو نزدیک ترین نامزد از میان 4 نامزد شرکت کننده در انتخابات داخلی حزب خوب به مرال آکشنر بود که توانست با اکثریت آراء به عنوان دومین رهبر این حزب ملی گرای راست برگزیده شود.

کد خبر 2769842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha