آغاز فرایند محاکمه اعضای داعش در هفته‌های آینده / جامعه بین‌الملل به وظایف خود عمل نمی‌کند

سرویس سوریه - «عبدالکریم عمر» نماینده AANES در اروپا ضمن اشاره به عمل نکردن جامعه بین‌الملل به وظایف خود در قبال زندانیان داعش اعلام کرد که در چند هفته آینده فرایند محاکمه زندانیان را آغاز خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) در اروپا اعلام کرد که جامعه بین‌الملل به وظایف خود در قبال زندانیان داعش در شمال و شرق سوریه عمل نمی‌کند و وی همچنین از آغاز فرایند محاکمه زندانیان داعش در چند هفته آینده توسط AANES خبر داد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «عبدالکریم عمر» نماینده AANES در اروپا در مصاحبه‌ای در رابطه با گزارش اخیر عفو بین‌الملل در مورد موارد نقض حقوق بشر در زندان‌های محل نگهداری اعضای داعش اظهار داشت که آنها همه گزارشات نهادهای بین‌المللی را در نظر می‌گیرند و همیشه با آنها همکاری می‌کنند و نشست‌هایی نیز به صورت مداوم میان AANES و  نهادهای بین‌المللی صورت می‌پذیرد و اگر موردی از نقض حقوق بشر صورت گرفته باشد شخصی بوده و امیدواریم نهادهای مربوطه با ما همکاری داشته و آگاهی و اطلاعات در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم افرادی را که مرتکب نقض حقوق بشر در زندانها و اردوگاه‌ها می‌شوند محاکمه کنیم.

«عبدالکریم عمر» در ادامه تصریح کرد که مسئله اعضای داعش و خانواده‌های آنها در زندانها و اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه یک مسئله خطرآفرین است و ما آن را همچون بمبی می‌بینیم که روز منفجر خواهد شد. به همین دلیل اگر این بمب منفجر شود تاثیر بزرگی بر رپی منطقه و همه جامعه بین‌المللی خواهد گذاشت.

عبدالکریم عمر در رابطه با محاکمه اعضای داعش بیان کرد که آنها تصمیم قطعی اتخاذ کرده‌اند و در هفته‌های آینده فرایند محاکمه اعضای داعش زندانی در شمال و شرق سوریه را آغاز خواهند کرد.

وی همچنین به مسئله خانواده‌های داعش ساکن اردوگاه‌ها اشاره کرد و گفت که ۴۵ تا ۵۰ هزار تن در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند که شامل ۳۰ هزار کودک می‌شوند که بر اساس تربیت داعش پرورش می‌یابند و اگر وضعیت به شیوه فعلی ادامه بیابد ما با رویه جدیدی از ترپریسم مواجه خواهیم شد و آن زنگ خطری بزرگ برای ما و همه جامعه بین‌المللی است.

وی در ادامه تاکید کرد که به نظر آنها راه چاره این است که هر دولت بیاید و شهروندان خود را به کشورهایشان بازگرداند اما این مسئله زمانبر است و به همین دلیل از جامعه بین‌المللی خواستاریم که در این زمینه از AANES حمایت مالی کنند تا وضعیت امنیتی و بشردوستانه در این اردوگاه‌ها افزایش یابد.

کد خبر 2770338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha