دیدار اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با نخست وزیر سوریه

سرویس سوریه - در دیدار «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و هیات همراه وی با «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه، تعدادی از پرونده‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های انرژی ، حمل و نقل ، صنعت ، بانکی ، بیمه و گردشگری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه با «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و هیات همراه دیدار کرد و دو طرف در رابطه با تعدادی از پرونده‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های انرژی ، حمل و نقل ، صنعت ، بانکی ، بیمه و گردشگری و لزوم تسریع در اجرای توافقات برای دستیابی به منافع مشترک گفتگو کردند.

به نوشته آژانس خبری سانا، «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه و «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و هیات همراه وی در دمشق دیدار و گفتگو کردند.

دو طرف در این دیدار بر اتخاذ تمامی اقدامات برای تسهیل اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ارتقای نقش بخش تجاری در روابط دو کشور و تبادل تجاری با توجه به تسهیلات و مزیت‌های ارائه شده به این بخش به ویژه در زمینه صادرات و واردات و وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری امیدوار کننده در تعدادی از بخشهای سوریه به ویژه در زمینه‌های لاستیک ، پودر شیر و تراکتور تاکید کردند.

حسین عرنوس با تاکید بر اینکه روابط بین دو کشور و ملت دوست راهبردی، ریشه‌دار و دائما در حال توسعه است، بر اهمیت تقویت فعالیت مشترک و گسترش افق‌های آن در حوزه‌های مختلف اولویت دار اشاره کرد.

 حسین اکبری نیز در این دیدار از تمایل جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به جهش کیفی در روابط اقتصادی و پیشرفت در توسعه همکاری‌های دوجانبه به گونه‌ای که نشان‌دهنده اراده رهبری و ملت‌های دو کشور باشد، خبر داد.

کد خبر 2770333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha