سه روزنامه نگار کرد به زندان افتادند

سرویس ترکیه - سه تن از روزنامه نگاران کردی که در جریان عملیات اخیر بازداشت شده بودند، با دستور دادسرا راهی زندان شدند.

به گزارش کردپرس، در جریان حمله نیروهای پلیس به خانه های شماری از روزنامه نگاران، سه تن از 9 روزنامه نگار بازداشتی با دستور دادگاه راهی زندان شدند.

در ساعت های اولیه بامداد روز سه شنبه 24 آوریل و همزمان با سالگرد انتشار اولین شماره روزنامه کردستان، نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه (TEM) با حمله به خانه های شماری از روزنامه نگاران کرد در آنکارا، استانبول و ریحا (اورفا)  محمت اصلان و اِسرا سولین دال، خبرنگار مزوپوتامیا، اِنس سزگین، از روزنامه ینی یاشام و صالحه ارس، یشیم آلیجی، بِسته آرگات بالچی، شیرین ارمیش و  اردوغان آلای‌یاموت از فعالان خبری مطبوعات آزاد و دوغان کایناک خبرنگار پیشین مزوپوتامیا در ریحا را بازداشت کردند.

به نوشته روزنامه ینی یاشام، محمت اصلان و اسرا سولین دال، اردوغان آلای یاموت، پس از طی مراحل بازجویی با دستور دادگاه راهی زندان شدند.

سه روزنامه نگار کرد به زندان افتادند

همچنین اِنس سزگین، صالحه ارس، یشیم آلیجی، بِسته آرگات بالچی، شیرین ارمیش و دوغان کایناک پس از 4 روز بازداشت با طی مراحل قضائی آزاد شدند. شماری از فعالان سیاسی و فعالان حوزه رسانه از این روزنامه نگاران استقبال کردند. آنها در بیانیه ای در هنگام آزادی اعلام کردند که دولت نمی تواند جلوی فعالیت رسانه های آزاد و آزادی بیان را بگیرد و آنها هرگز دست از افشای حقایق بر نخواهند داشت.

گفتنی است، آزادی این روزنامه نگاران به معنای بسته شدن پرونده قضائی علیه آنها نیست، بلکه این افراد با شرط کنترل قضائی آزاد می شوند و تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده آزاد خواهند بود. 

کد خبر 2769824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha