مسرور بارزانی: اگر حقوق بە طور کامل تأمین شد، درآمد غیرنفتی تحویل داده شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس دولت اقلیم کردستان تحویل درآمدهای غیرنفتی را منوط به این کرده است که وزارت دارایی فدرال، ماهانه به طور کامل حقوق کارمندان اقلیم کردستان را ارسال کند.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان روز 24 ماە گذشتە، مصوبه‌ای را امضا کرده که هیأت وزرای اقلیم کردستان درخصوص تحویل درآمدهای غیرنفتی اقلیم به دولت فدرال عراق تصویب کرده است.

در این مصوبه که شمارۀ 250 خورده است، با استناد بە احکام مادۀ 8 قانون هیأت وزیران اقلیم کردستان اصلاحیه شماره 3 سال 1992 و با توجه به احکام ماده‌های (12/ دوم/ د) و (21/ دوم) قانون بودجۀ عمومی فدرال عراق (2023، 2024 و 2025) و احکام مادۀ 29 قانون اداری مالی فدرال اصلاحیۀ شماره 6 سال 2019 هیأت وزرا، در نشست روز 24/ 4/ 2024 با اکثریت آرا مصوب شد که:

* از مجموع درآمدهای غیرنفتی فدرالی که بر اساس قانون و بخش‌نامه‌های دارایی و نظام حسابرسی جاری به عنوان درآمد نهایی برای خزانه ثبت شده است سهم خزانۀ فدرال از درآمدهای غیرنفتی مذکور که در اقلیم کردستان به دست آمده است در شماره حساب وزارت دارایی فدرال (70018) در شعبه بانکی فدرال نگهداری شود.

* مأمور کردن وزارت دارایی و اقتصادی اقلیم کردستان برای اتخاذ اقدامات لازم جهت هماهنگی با وزارت دارایی فدرال به منظور پرداخت بودجه تخصیص یافته به اقلیم، از بودجۀ تولید و سرمایه‌گذاری همراه با بودجه تخصیص یافته به حقوق کارمندان، بر اساس مفاد پیوستهای قانون بودجه.

* از تاریخ شروع پرداخت کامل حقوق ماهیانۀ کارمندان از جانب وزارت دارایی فدرال، تمامی وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مربوطه، موظف هستند که این مصوبه را اجرا کنند.

کد خبر 2770133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha