صلاحیت ۷۵ درصد داوطلبان شوراها در کرمانشاه تایید شد

سرویس کرمانشاه- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد: از هزار و ۱۱۱ نفری که برای حضور در شورای اسلامی شهر و روستا در استان نام‌نویسی کرده‌اند، صلاحیت ۸۱۲ نفر معادل ۷۵ درصد داوطلبان تایید شده است.

به گزارش کردپرس، «جلیل بالایی» در نشستی خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار ارایه شده تعداد ۵۶ نفر انصراف دادند، ۲۳۹ نفر رد صلاحیت گردیدند و 8 نفر نیز به دلیل نقض مدارک حذف شدند.

وی یادآور شد: هیات های اجرایی در مرحله نخست ۹۴ درصد از داوطلبان را تایید صلاحیت و نتایج را به هیات های نظارت اعلام کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: نامزدهای رد صلاحیت شده از امروز به مدت چهار روز برای اعتراض به رای هیات های اجرایی زمان دارند.

بالایی با اشاره به اینکه ۳۴ شورای شهر در استان با ۱۸۲ عضو فعال هستند، گفت: تاکنون به صورت میانگین برای هر کرسی شورای اسلامی شهر در استان ۴۰۶ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به عضویت ۱۱ نفر در شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: برای هر کرسی شورای شهر کرمانشاه ۱۳ نفر به رقابت می پردازند.

به گفته وی پس از کرمانشاه، در شهر اسلامی آباد غرب و گیلانغرب به صورت میانگین برای هر کرسی انتخابات به ترتیب ۱۲.۸ و ۹.۴ نفر رقابت خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه برآوردها نشان می‌دهد شرایط انتخایات شورای شهر در تمام حوزه ها فراهم‌است، عنوان کرد: کمترین میزان ‌رقابت نیز مربوط به شهرهای بیستون، دینور، نودشه و گودین است که کمتر از ۲ نفر برای هر کرسی رقابت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون تبلیغات زودهنگام جرم است و متخلفان به شعب بررسی تخلفات انتخاباتی دادگستری معرفی می شوند و امکان رد صلاحیت برخی از نامزدها به دلیل تخلفات انتخاباتی همچون تبلیغات زود هنگام وجود دارد.

به گفته وی ۱۱ نفر از اعضای کنونی شوراهای اسلامی شهر در سطح استان در میان داوطلبان رد صلاحیت شده هستند.

کد خبر 8730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha