نیچروان بارزانی: در پرتگاه فاجعه نیستیم و عامل ثبات منطقه ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیام نوروزی خود ضمن رد ادعای برخی که این اقلیم را در پرتگاه فاجعه توصیف می کنند، به شهروندان وعده عادی سازی اوضاع و آینده ای بهتر را داد و همزمان این پیام را به ملل منطقه داد که کردستان عراق و مبارزات آن، تهدیدی علیە هیچ کشوری نیست و عامل ثبات و آرامی در منطقه می باشد.

به گزارش کردپرس، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در پیامی ویدیویی به مناسبت آغاز سال جدید، اعلام کرد که وضعیت کنونی اقلیم کردستان که با مشکلات عدیده ای روبرو است از طریق دیالوگی داخلی و با اتحاد بهبود خواهد یافت و آینده ای بهتر در راه است.

بارزانی با اشاره به جنگ داعش طی سالیان اخیر، اختلافات سیاسی در اقلیم کردستان، اختلافات و مشکلات اقلیم کردستان با بغداد و بحران اقتصادی در سطح جهان و قطع بودجه اقلیم کردستان در سال ٢٠١٤ از سوی بغداد؛ این عوامل را دلیل مشکلات جدی اقلیم کردستان برشمرد و این اطمینان خاطر را به شهروندان اقلیم داد که با همکاری و مقاومت آن ها، وضعیت عادی خواهد شد.

وی تصریح کرد که برخلاف ادعای عده ای، اقلیم کردستان در پرتگاه فاجعه نیست و آینده ای بهتر در راه است.

نخست وزیر اقلیم کردستان خطاب به ملت عراق اعلام کرد که وضعیت و شرایط سیاسی و روابط میان دولت ها به هر نحوی که باشد، برادری میان مردم کردستان و عراق به قوت خود باقی است.

نیچروان بارزانی با اشاره به این که عراق سرشار از سرمایه های انسانی و طبیعی است ، گفت: با حل مشکلات سیاسی و بهبود وضعیت کشور به ویژه در حوزه مدیریتی، عراق رو به توسعه خواهد نهاد و این نیز یکی از انتظارات این ملت می باشد.

نخست وزیر اقلیم کردستان در بخش دیگری از پیام نوروزی خطاب به کشورهای همسایه اقلیم تاکید کرد که همچون گذشته مبارزات مردم کردستان عراق هیچ خطر و تهدیدی را متوجه هیچ کشوری نخواهد کرد.

نیچروان بارزانی در پایان گفت: پیام صلح و ثبات را برای همه ملت های منطقه ارسال می کنیم و این اطمینان خاطر را می دهیم که ما عامل ثبات منطقه هستیم.

کد خبر 55909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha