۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
پیام بافل طالبانی به ریواز فایق

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس اتحادیه میهنی کردستان به رئیس پارلمان کردستان که گفته بود آقای بافل طالبانی صد سال دیگر نمی تواند در موضوع زنان و حمایت از آنها و باورش به تواناییهای زن مثل مام جلال باشد، پاسخ داد و گفت: شما کم گفته‌اید نه تنها صدسال بلکه هزار سال دیگر به پای مام جلال نمی رسیم.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو: روز چهارشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۳/۱ در دومین مجمع اربیل که مرکز تحقیقات روداو آن را برگزار کرده بود، دکتر ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان در پنلی مهمان بود و درباره نقش زنان و حقوق آنها صحبت کرد و گفت: آقای بافل طالبانی صد سال دیگر نمی تواند در موضوع زنان و حمایت از آنها و باورش به تواناییهای زن مثل مام جلال باشد.
در پاسخ سخنان رییس پارلمان کردستان روز پنجشنبه بافل جلال طالبانی در تویتر به سخنان ریواز فایق پاسخ داد و گفت: آفرین خانم ریواز فایق شما کم گفتید نه تنها صد سال بلکه هزار سال دیگر نمی‌توانیم به حد مام جلال برسیم ،هیچکس مانند او نیست و نخواهد بود.

اولین زن قاضی در سلیمانیه به دستور مام جلال بر سرکار آمد و همین امر باعث شد که میزان مشارکت های زنان در ارگانهای دولتی به ۲۰% برسد و وی در میزان مشارکت ۳۰%زنان در پارلمان کردستان نفش داشت. مام جلال در اکثر سخنرانیهایش از حقوق زنان سخن می‌گفت و تلاش می کرد که جایگاه زن بالاتر باشد.
مام جلال دبیرکل اتحادیه میهنی و رییس جمهور وقت عراق در روز سه‌شنبه تاریخ ۲۰۱۷/۱۰/۳ در سن ۸۴سالگی دارفانی را وداع گفت.
ریواز فایق درباره سختیهای پیش روی زنان گفت: اصلی‌ترین علتهای تعرض به زنان عدم وجود فرصتهای برابر است .
ریواز فایق از زنان خواست به حداقل ها اکتفا نکنند پست ریاست مجلس آرزو نیست، یک زن کردستانی گمان نکند که بالاترین پست است، ما باید برای کسب مقامات رییس جمهوری ،نخست وزیری، رئیس اقلیم و رئیس دولت و ریاست جمهور و نخست وزیری عراق بجنگیم، جنگ نه به معنای واقعی کلمه‌ی آن ، بلکه به این معنا که باید رقابت کنیم.

کد خبر 43455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha