برگزاری همایش سراسری دیده بان شفافیت و عدالت در مشهد/ حضور فعال دیده بان کردستان در همایش

سرویس ایران- هفتمین همایش و گرد همایی سراسی دیده بان شفافیت و عدالت در مشهد برگزار شد و دفتر این نهاد مردمی در کردستان هم در این همایش حضوری فعال داشت.

علی شکری مسئول دفتر دیدبان شفافیت و عدالت کردستان، در گفتگو با خبرنگار کرد پرس با بیان اینکه شعار سال آینده این نهاد مردمی «مبارزه با فساد قانونی» تعیین شده گفت: هدف برگزاری همایش سراسری دیده بان شفافیت و عدالت در مشهدهدف ارتقا توانمندی های مدیران دیده بان شفافیت و عدالت و مروری بر عملکرد و آسیب شناسی یکسال گذشته فعالیت این مرکز برگزار شده است.

شکری با بیان اینکه دیدبان شفافیت و عدالت کردستان در سال 96 شکل گرفت و امروز هفتمین گردهمایی دیدبان شفافیت و عدالت کشور در مشهد با حضور مسئولان و بزرگان کشور برگزار در خصوص مبارزه با فساد بحث و تبادل نظر شد گفت: دیدبان شفافیت و عدالت در کل به دنبال پیشگیری از هر اتفاقی خارج از روال قانونی است و به دنبال مچ گیری و اقدامات سلبی نیست.

وی افزود: در این گردهمایی نیز برنامه ای مدون و دقیق تدوین شده تا راه ها، مسیرها و روش های مبارزه با فساد در سطح جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

شکری گفت: برای سال آینده نیز دیدبان شفافیت و عدالت شعار «مبارزه با فساد قانونی» را در دستور کار خود قرار داده و بر اساس الزامات و اطلاعاتی که داریم در مقابل فساد مقابله خواهیم کرد. در این گردهمایی نیز به دنبال آن هستیم تا برنامه های مبارزه با پنجره های فساد قانونی که ممکن است شکل گیرد، تدوین و در مقابل آنها مبارزه کنیم.

وی در خصوص فعالیت های دفتر دیدبان شفافیت و عدالت کردستان نیز گفت: هر ساله گزارش اقداماتی که در رابطه با فساد در حوزه های مختلف در کردستان صورت گرفته گزارش هایی جمع آوری و به مرکز ارائه می شود تا برای مقابله با آنها راه هایی ارائه شود و این دفتر در این همایش سالانه حضوری فعال داشت.

شکری گفت: در چند سال اخیر در پیشگیری از انجام فساد در حوزه های قاچاق، زمین خواری، قانون ستیزی و ... در مجموعه های مختلف اقدامات خوبی در کردستان صورت گرفته و توانسته ایم جلوی اتفاقاتی را بگیریم.

گفتنی است: دیده‌بان شفافیت و عدالت یک سازمان مردم نهاد (سمن) مبارزه با فساد است که با هدف شفاف سازی هر نوع سوء استفاده از اختیارات و قوانین، برای کسب منافع شخصی و گروهی مصداق فساد در شهریور ۱۳۹۴ تأسیس شده‌ است.

کد خبر 43156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha