رشد ۵۳ درصدی اعتبارات هزینه ای آذربايجان غربي در بودجه سال آینده

سرویس آذربايجان غربي- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از تحقق ۱۰۴ درصدی وصول درآمدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: درآمدهای مالیاتی نیز ۱۱۰ و سایر درآمدها نیز ۷۶ درصد تحقق داشته است.

به گزارش کردپرس، ناصر حضرتی پر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به اینکه به دلیل جایگاه استان در شاخص های آموزش، بهداشت، حمل و نقل و زیر ساخت ها همه این سرفصل ها قابلیت اولویت دار بودن محورهای توجه ویژه در بحث بودجه را دارد گفت: به فراخور وضعیت موجود و نیز برنامه آمایش سرزمین اعتبارات استانی به ترتیب در شاخص های مختلف هزینه می شود.

او افزود: دیدگاه اصلی در توزیع اعتبارات عدالت و شفافیت برای دستیابی به توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: به جهت تحقق مناسب درآمدهای مالیاتی استان اعتبارات ویژه ای به استان تحقق یافت که بر این اساس پاداش پایان خدمت سال ۹۸ و ماقبل از آن بازنشستگان پرداخت شد.

حضرتی پر ادامه داد: از مجموع ۵۸۶ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ۶۲ درصد و ۱۵۰۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی نیز بطور میانگین ۳۰ درصد تخصیص یافته است. در صورتی که سایر آمدها نیز رشد داشته باشد شاهد افزایش اعتبارات عمرانی و هزینه ای نیز خواهیم بود.

او در ادامه با تشریح آخرین وضعیت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سالجاری، گفت: حمایت و تقویت از ساخت داخل به منظور گسترش صادرات غیر نفتی به خصوص به کشورهای همسایه، مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر، اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل در فضای کسب و کار،توجه به معیشت مردم با اولویت تامین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی و خصوصی از رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۰ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در ادامه با تشریح رویکردهای اجرائی بودجه ۱۴۰۰ افزود: بودجه هزینه ای استان در بودجه ۱۴۰۰، ۵۳ درصد رشد دارد.

در این جلسه بخشی از اعتبارات عمرانی و کل اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نیز طرح های مصوب کارگروه زیربنایی به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

کد خبر 430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha