عربهای کرکوک همچنان به موضع خود برای تصدی  منصب استانداری کرکوک، پایبند هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان -حاتم الطائی، دبیرکل شورای عربی استان کرکوک،گفت: عرب های کرکوک همچنان به موضع خود برای تصدی  منصب استانداری کرکوک،  پایبند هستند و تحت هیچ شرایطی ازموضع خود دست برنخواهد داشت.

به گزارش کردپرس، حاتم الطائی، دبیرکل شورای عربی استان کرکوک، در گفتگو با خبرگزاری«العهد نیوز» باتاکید برپایبندی عرب های کرکوک به موضع خود برای تصدی منصب استانداری کرکوک، گفت: بقیه مناصب استان کرکوک را می توان بین کردها و ترکمان ها به طوری که مورد رضایت همگان باشد، تقسیم کرد.

الطائی افزود: همه طرف‌ها در استان کرکوک، منتظر  سومین دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیرعراق هستند تا به راه‌حل‌هایی برای مشکل استان کرکوک با درنظر گرفتن وضعیت خاص آن دست یابند.

ویهمچنین گفت: سخن گفتن از دخالت های کشورهای منطقه در مسئله کرکوک، نادرست است و همه تصمیمات درخصوص استان کرکوک منحصراً از سوی مسئولان در کرکوک و بغداد اتخاذ می شوند و  اربیل  و حزب دمکرات کردستان به دلیل داشتن تنها دو کرسی پارلمانی در تصمیم گیری برای تشکیل شورای استان کرکوک تاثیر گذار نیستند.

حاتم الطایی تصریح کرد: مهمترین طرفهایی که  در مناقشات کنونی مشارکت دارند، عرب ها و اعضاء اتحادیه میهنی کردستان هستند، زیرا تعدادآنها زیاد است و بیشترین کرسی های پارلمانی را به دست آورده اند و «مابرای دیگر طرف ها در استان کرکوک احترام قائل هستیم و آنها دراین استان دارای مناصبی که مورد رضایتشان باشد، خواهند بود».

کد خبر 2770162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha