افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی در سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، در سال جدید میلادی میزان حملات علیه نیروهای آمریکایی  در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، به فاصله کمی از عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و نیروهای کرد علیه جنگجویان داعش، حملات تازه ای علیه نیروهای آمریکایی آغاز شده است.

بر اساس بیانیه سنتکام یا ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، حمله راکتی جدیدی علیه پایگاه نیروهای آمریکا در روستای سبز که یکی از مراکز اصلی استقرار 900 نیروی نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهاست، صورت گرفته است.

سنتکام ادعا کرده است که در این حمله دو راکت به سمت این پایگاه شلیک شده اما تلفاتی نداشته است. تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه، نسبت به نیروهای برخی اعضای ائتلاف مبارزه با داعش بسیار بیشتر است و عملا این پایگاهها به نیروهای آمریکایی اختصاص دارد اما سنتکام گفته است این حملات نیروهای ائتلاف را هدف قرار داده است.

نشریه آمریکایی کردل با اشاره به حمله بیستم ماه گذشته به پایگاه تنف در جنوب شرق سوریه نوشت در این حمله سه پهپاد انتحاری یا کامیکازه این پایگاه را هدف قرار داد که زخمی شدن تعدادی از نیروهای متحد آمریکا در این مکان را به دنبال داشت. این نیروها تحت آموزش نیروهای آمریکایی قرار دارند.

از نظر این نشریه نکته ای در این حملات قابل توجه است، این است که معمولا شخص یا گروهی مسئولیت این عملیات ها علیه نیروهای آمریکایی یا به قول سنتکام، نیروهای ائتلاف را قبول نمی کند.

کردل از افزایش قابل ملاحظه حملات علیه نیروهای آمریکایی، بویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سویه در سال جدید خبر داده است. سنتکام نیز در اطلاعیه هایی از تلاش برای جلوگیری از حملات پهپادی علیه پایگاههای ارتش آمریکا در این مناطق خبر داده است.

کد خبر 42992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha