نشست نتیجه بخشی با رییس کمیسیون اتحادیه اروپا داشتم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس اقلیم کردستان گفت: «نشست نتیجه بخشی با رییس کمیسیون اتحادیه اروپا داشتم.»

به گزارش کردپرس به نقل از «روداو»: بعدازظهر روز شنبه تاریخ۲۰۲۳/۲/۱۸ نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ با «اورزولافن درلاین» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار کرد.
پس از ان «نچیروان بارزانی» در تویتی اعلام کرد نشست نتیجه بخشی با «ارزولا فن درلاین» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا داشتم.
رییس اقلیم کردستان با تمرکز کردن بر محورهای مورد بحث گفت:«با هم درباره گسترش روابط میان عراق و اقلیم کردستان با اتحادیه اروپا صحبت کردیم»
براساس گزارش دفتر ریاست اقلیم کردستان ، طرفین درباره آخرین پیش آمدهای مبارزه با داعش، شرایط داخلی اقلیم کردستان ومشکلات اربیل و بغداد بحث و گفتگو کردند.
در این گزارش آمده است: «ارزولا فن درلاین» تکرار کرد که اتحادیه اروپا به اهمیت روابط عراق و اقلیم می نگرد و مهم و ضروری می داند که مشکلات اربیل و بغداد و مشکلات داخلی رفع شوند،که در این باره حمایت اتحادیه اروپا از عراق و اقلیم را مجددا تکرار کرد.
نچیروان بارزانی از جانب خود سپاس و قدردانی اقلیم کردستان از حمایت و همکاری اتحادیه اروپا در عراق و اقلیم کردستان در همه‌ی زمینه ها را اعلام و تاکید کرد اقلیم کردستان همانند همیشه آمادگی دارد تا در جهت رفع همه مشکلات با دولت فدرالی عراق مذاکره کند.
این نشست در حالی برگزار شد که «نچیروان بارزانی» در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ با تعداد دیگری از مقامات کشورهای دیگر گفتگو کرد از جمله با رییس جمهور آذربایجان ، وزیر امورخارجه کویت، وزیر خارجه واتیکان، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ، و هیأت نمایندگان آلمان
روز حمعه «نچیروان بارزانی» به منظور مشارکت در این کنفرانس به مونیخ سفر کرد و در همان روز چندین نشست با مقامات مختلف برگزار کرد، از جمله نشست با «محمدشیاع سودانی» نخست وزیر عراق، «نیکل پاشینان» نخست وزیر ارمنستان، «ماتئوس موراویسکی» نخست وزیر لهستان، «سیلیست والاندر» معاون وزیر دفاع آمریکا، و «محمد بن عبدالرحمان» وزیر امورخارجه قطر

کد خبر 42943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha