نواقص امداد رسانی به زلزله زدگان خوی طی ٤٨ ساعت آینده رفع می شود

سرویس آذربایجان غربی- معاون اول رئیس جمهور پس از انتقاد از اوضاع مناطق زلزله‌زده‌ خوی، در سفری از پیش اعلام نشده، در شهر خوی حاضر شد و گفت: نواقصی وجود دارد که به سرعت باید حل شده و نیاز به چادر و وسایل گرمایشی در بین زلزله زدگان ی ۴۸ ساعت آینده رفع خواهد شد.

به گزارش کردپرس، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور بعد از حضور و بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی و گفتگو با زلزله زدگان این شهرستان به همراه استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه مدیریت بحران حضور یافت .

او با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش در میان مردم زلزله زده شهر خوی گفت: خوشبختانه مسئولین از نخستین ساعات زلزله تا کنون به صورت کامل در صحنه حضور دارند و میزان خدمات و توزیع اقلام رضایتبخش بوده است.

مخبر تصریح کرد: حضور مسئولین و پیگیری‌های مجدانه آنها باید به نحوی باشد که آرامش به مردم منتقل شود و زلزله زدگان احساس نکنند که در این مصیبت و مشکلات تنها هستند.

او با اشاره به اینکه دولت از تمامی ظرفیت‌ها برای بازگشت زلزله‌زدگان به زندگی عادی استفاده می‌کند گفت: رییس جمهور به صورت جدی پیگیر رفع مشکلات زلزله زدگان است و روزانه چند بار در این خصوص گزارش گیری می کند.

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه این سفر نیز به دستور رییس جمهور انجام شده، اضافه کرد: همه مسئولان از روز نخست زلزله، زحمات زیادی کشیده اند ولی نواقصی وجود دارد که به سرعت باید رفع شود.

مخبر در ادامه اظهار کرد: نیاز به چادر و وسایل گرمایشی در بین زلزله زدگان وجود داشت که با همراهی نهادهای مختلف سعی می شود که طی ۴۸ ساعت آینده رفع شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: جبران برخی آسیب ها به خانه ها، مغازه ها و وسایل منازل مردم نیز در برنامه های درازمدت قرار می گیرد و باید برای آنها در دولت تصمیم گیری شود.

اوبا اشاره به اینکه در زمین لرزه ها برای جبران خسارت کمک های بلاعوض و تسهیلات در نظر گرفته می شود، بیان کرد: روز یکشنبه در جلسه هیات دولت در این خصوص تصمیم گیری شده و اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ روز گذشته معاون اول رئیس جمهور در انتقاد از دبیرکل هلال‌احمر گفته بود: چرا به ما گزارش می‌دهید اوضاع در «مناطق زلزله‌زده‌ خوی» خوب است و به همه رسیدگی شده؟ مردم می‌گویند در سرما می‌خوابند، بعد شما می‌گویید چادر توزیع کردیم. ما طبق گزارش شما فکرکردیم وضع خوب است.

مخبر در انتقاد از وضع موجود ادامه داده بود: چند روز از زلزله می‌گذرد و برخی نه نان دارند، نه آب دارند و نه چادر. این را به ما می‌گفتید تا همه موارد موردنیاز را تهیه می‌کردیم/.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

وقتی بحران جایش با فاجعه عوض می شود!

برای خوی و مردم درمانده‌اش!

کد خبر 42177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha