تأمین زمین برای مسکن ملی در ایلام و مقاومت برخی دستگاه‌های اجرایی

سرویس ایلام - نهضت ملی مسکن که در سال نخست آن باید لااقل نسبت به تعیین تکلیف زمین و اسناد مربوطه کار خود را تمام می‌کرد، در استان ایلام با مقاومت برخی دستگاه‌های اجرایی در واگذاری زمین‌های مازاد مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدتی هست که جلسات نهضت ملی مسکن در استان ایلام حول یک مشکل کانونی می‌چرخد و آن تامین زمین برای شهرستانهای دارای کمبود اراضی است.

در بعضی شهرستانها مشکلی برای تامین زمین وجود ندارد و کارها روی روال منطقی خود در حال انجام بوده و در نقاطی هم ساخت و ساز با پیشرفت مناسب در حال انجام است اما در بسیاری از نقاط مشکل تأمین زمین یکی از مشکلات اساسی است که با وجود تأکیدات همیشگی استاندار ایلام همچنان لاینحل باقی مانده که امروز چهارشنبه منجر به تذکر شدید استاندار شد.

بهرام نیا در نشست شورای تأمین مسکن استان ایلام با تاکید بر تسریع در فروش اموال و املاک و زمین های مازاد دستگاه های اجرایی، گفت: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه های اجرایی برای نگهداری زمین های مازاد قابل پذیرش نیست.

استاندار ایلام ادامه داد: برنامه داریم که جهشی قابل توجه را در پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی شاهد باشیم و کمتر از ماه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شهری و روستایی توسط بانکهای عامل باید ارایه می شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: تمامی شهرستان های استان در صورت داشتن زمین به میزان لازم و اعلام نظر فرمانداران، مجاز به ساخت ساخت و ساز ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند‌.

وی با قدردانی از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش در خصوص ساخت و سازهای مسکن ملی، گفت: با اقدامات انجام شده طی یک هفته اخیر ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد جدید دیگر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است‌.

کد خبر 40862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha