واکسیناسیون دامهای کشور در شش مرحله به صورت رایگان

سرویس ایلام - رئیس دامپزشکی کشور در همایش شبانان و گله داران عشایر استان در منطقه بانروشان از واکسیناسیون رایگان دامهای کشور در شش مرحله در قالبهای اردوهای جهاد دامپزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر آقامیری عنوان کرد: در راستای فرمایشات ریاست محترم جمهور در خصوص احیای فرهنگ جهاد در وزارت جهاد کشاورزی و تأکیدات وزیر محترم این وزارتخانه، گروه های جهادی در سازمان دامپزشکی با همکاری سپاه پاسداران خدماتی را به جامعه دامداران بالاخص عشایر عزیز در قالب رزمایش های گوناگون ارائه خواهد داد.

وی گفت: برنامه های متعددی در این رزمایش ها خواهیم داشت از جمله ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی است که طی آن کلیه خدمات دامپزشکی را در اردوهای جهادی به طور صد در صد رایگان اعم از واکسیناسیون و حتی خود واکسن را نیز به صورت رایگان در خدمت عشایر عزیز خواهیم گذاشت.

آقامیری خاطرنشان کرد: با جهاد دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است تلاش می‌شود که به این بخش از اقتصاد کشور برای حفظ سرمایه های دامی و حضور پررنگ مردم بالاخص عشایر در بازار و مخصوصاً در بازار صادرات محصولات دامی به کشورهای همسایه تسهیل گر بوده و کمک کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: اقداماتی که سازمان دامپزشکی کشور از طریق و خدماتی که از طریق این جهاد دامپزشکی با برگزاری اردوهای جهادی انجام داده است امروز با افتخار می کنم که ما امروز بیش از ۳۸ درصد به عملکرد واکسیناسیون حوزه دامپزشکی کشور افزوده شده است.

او گفت: هر چند که پیشگیری از انواع بیماریهای دام، طیور و آبزیان و بالاخص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از ماموریت های اصلی سازمان دامپزشکی کشور است اما همه نگاه ما روی حوزه واکسیناسیون نیست بلکه بخش عمده‌ای از کار ما در حوزه پیشگیری در زمینه جهاد تبیین، ترویج و آموزش نکات بهداشتی و مسائل بهداشتی به دامداران و بهره گیران خدمات دامپزشکی در سراسر کشور است که در زیرمجموعه قرارگاه محرومیت زدایی، جهاد تبیین در خصوص مسائل دامپزشکی را نیز راه اندازی کرده‌ایم.

آقامیری خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور برای پاکسازی حداقل ۶ بیماری در کشور از جمله تب برفکی، هاری، پیپی آر، شاربن و... طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت دام ایران نسبت به سال گذشته در مرتبه بالاتری قرار گرفته است.

کد خبر 39955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha