خطر حمله زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه جدی است

سرویس جهان- برخی کارشناسان معتقدند ترکیه در تهدید حمله زمینی علیه کردهای سوریه جدی است و آمریکا هم مانعی جدی در برابر حمله ترکیه نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، برخی کارشناسان هشدار دادند که آمریکا بر خلاف ایجاد مانع بر سر حمله زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه در چند ماه گذشته، اینبار مانعی جدی در برابر آنکارا نخواهد بود.

ساموئل رامانی، تحلیلگر انستیتو رویال سرویس به نشریه عرب‌نیوز گفته است آمریکا نقش ترکیه را در جنگ اکراین مثبت می داند بنابراین، در صورت حمله زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه، برخلاف دوران دونالد ترامپ، ترکیه را از نظر اقتصادی مجازات نخواهد کرد.

او تاکید کرد کردهای سوریه نیز به احتمال عدم همراهی آمریکا با خود در صورت حمله ترکیه اذعان کرده‌اند.

سونر جاگپتای، تحلیلگر مسائل ترکیه نیز هشدار داد از نظر آمریکا نیروهای کرد سوریه مانند گدشته نقش مهمی ندارند و اصولا سوریه اهمیت خود را برای آمریکا از دست داده است. آمریکا بیشتر روی اکراین متمرکز شده است.

او افزود: ترکیه ار هر زمان دیگری و به‌دلیل نقش آن در بحران اکراین و افزایش اعضای ناتو، نسبت به کردهای سوریه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

جاگپتای گفت: نیروهای یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل مبارزه با داعش برای آمریکا اهمیت داشتند اما داعش اکنون شکست خورده و این دو نیرو مانند گذشته برای آمریکا اهمیت ندارند.

کد خبر 39890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha