مظلوم کوبانی: بایدن از کردهای سوریه در برابر حمله اردوغان محافظت می کند

سرویس جهان- فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه معتقد است دولت جو بایدن همانطور که در زمان انتخابات قول داده بود از کردها در برابر حمله ترکیه محافظت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای سوریه دموکراتیک به وبسایت آکسیوس گفته است : «ما معتقد هستیم که بایدن، رئیس جمهور آمریکا همان طور که در زمان کمپین انتخاباتی قول داده بود، به قول خود عمل خواهد کرد و از کردهای سوریه در برابر پاکسازی قومی توسط ترک ها محافظت خواهد کرد.» او تاکید کرد دولت بایدن تاکنون به قول های خود در برابر کردها عمل کرده است.

فرمانده کرد نیروهای سوریه دموکراتیک که در مصاحبه دیگری از بمباران قرارگاه مشترک نیروهای کرد سوریه و آمریکا توسط پهپادهای ترکیه خبر داده بود، به اکسیوس گفت که آمریکا و دیگران در برابر محافظت از کردهای سوریه در مقابل حمله ترکیه مسئولیت اخلاقی دارند.

او تاکید کرد که ترکیه بدون چراغ سبز آمریکا و روسیه نمی تواند به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حمله کند.

مظلوم عبدی هشدار داد که کردها نسبت به خویشتن داری و جلوگیری از تشدید تنش متعهد هستند اما اگر ترکیه حمله کند کردها تا آخر مقاومت خواهند کرد و همه مرزهای ترکیه با سوریه دچار آشوب و ناامنی خواهد شد.

او واکنش های آمریکا به حملات اخیر ترکیه را که به گفته او، آنکارا با هدف سنجش وضعیت و واکنش آمریکا انجام داده، ناکافی دانست.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا به این نشریه گفته است که حملات اخیر ترکیه خطرناک بوده و جان نیروهای آمریکایی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را به خطر انداخته است.

این مقام امنیتی تاکید کرد که آمریکا مخالف هر گونه افزایش خشونت در این منطقه و به خطر افتادن موجودیت جوامع ساکن این مناطق است.

اما سونر جاگپتای، پژوهشگر مسائل امنیتی در اندیشکده واشنگتن، با اشاره به این که در حال حاضر اکراین از کردها برای آمریکا اهمیت بیشتری دارد، هشدار داد آمریکا همان طور که در برابر دو حمله قبلی ترکیه به کردهای سوریه واکنش چندانی نشان داد، این دفعه نیز مانع حمله ترکیه نخواهد شد.

ترکیه در سال های 2018 و 2019 در دو عملیات گسترده زمینی- هوایی و با کمک شورشیان سوری موسوم به ارتش آزاد سوریه، مناطق مهمی مانند عفرین، گری سپی و سری کانی در شمال غرب و شمال سوریه را از کنترل کردهای سوریه خارج کرد.

بر اساس گزارش رویترزو المانیتور، مقامات آمریکایی و روسی از بمباران برخی مواضع این دو کشور در شمال سوریه، در جریان عملیات یک هفته اخیر ترکیه علیه کردهای سوریه خبر داده اند. ترکیه در این حملات هوایی بی سابقه تا عمق 70 کیلومتری خاک سوریه را بمباران کرده و به طور بی سابقه ای تاسیسات زیرساخت از جمله میدان های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه را بمباران کرده است.

کد خبر 39790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha