نقش بی بدیل حزب کردگرای دموکراتیک خلقها در انتخابات ترکیه

سرویس جهان- مجله نشنال اینترست آمریکا به اپوزیسیون ترکیه هشدار داد تنها با داخل کردن حزب کردگرای دموکراتیک خلقها در ائتلاف خود می توانند رجب طیب اردوغان را برکنار کنند.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی نشنال اینترست آمریکا در تحلیلی پیرامون وضعیت و جایگاه رجب طیب اردوغان در ترکیه، تاکید کرده است اگر اپوزیسیون ترکیه می خواهد حزب عدالت و توسعه ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را از صحنه دور کند باید به حزب کردگرای دموکراتیک خلقها پناه ببرد.

این نشریه با اشاره به این که حزب دموکراتیک خلقها یا HDP بر اساس آخرین نظرسنجی ها می تواند حدود 13.5 درصد از آراء مردم ترکیه بویژه کردها را جذب کند، تاکید کرده است که اپوزیسیون ترکیه بدون همراهی این حزب کردی نمی تواند در انتخابات آینده ترکیه در سال 2023 اردوغان را کنار بزند.

با این حال، مجله نشنال اینترست آمریکا از عدم تمایل اپوزیسیون ترکیه برای همراهی با کردها و حزب دموکراتیک خلقها نوشته است زیرا همپیمانی اپوزیسیون با حزب HDP به معنی همراهی با مسئله کردهای ترکیه است و اردوغان می تواند این همراهی را حمایت از تروریسم تلقی و از آن در انتخابات علیه اپوزیسیون استفاده کند.

این مجله هشدار داده است که اگر حزب دموکراتیک خلقها نامزد مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند به معنی تقسیم رای اپوزیسیون است که می تواند به صورت غیرمستقیم تقویت جایگاه اردوغان را به همراه داشته باشد.

کد خبر 37196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha