جان باختن 209 کردستانی در حوادث مختلف/4803 مصدوم به پزشکی قانونی مراجعه کردند

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه 209 کردستانی در حوادث مختلف مانند رانندگی، کار و سوءمصرف مواد مخدر در سطح استان جان خود را از دست داده اند.

بهتاش خانی آبادی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در 3 ماهه اول سال جاری در سطح استان 107 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 87 نفر بود.

وی اظهار کرد: 82 نفر از این تعداد در مسیرهای برون شهری، 18 نفر در مسیرهای درون شهری، 6 نفر در مسیرهای روستایی و یک نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان همچنین از مصدومیت یک هزار و 706 نفر بر اثر حوادث رانندگی در فصل بهار امسال در کردستان خبر داد و افزود: این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش دارد.

خانی آباد ادامه داد: یک هزار و 173 نفر از کل مصدومین حوادث رانندگی در 3 ماهه اول امسال مرد و 533 نفر نیز زن بوده است.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه اول امسال 13 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان کردستان جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: 12 نفر از فوت شدگان مرد و یک نفر زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با بیان اینکه در 3 ماهه اول امسال 89 نفر نیز بر اثر حوادث ناشی از کار مصدوم شده اند، بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومین حوادث کار 111 نفر بود، 20 درصد کاهش داشته است.

خانی آباد از کاهش 7 درصدی مراجعه کنندگان نزاع خبر داد و گفت: 3 هزار و 97 نفر به دلیل نزاع به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که نسبت به 3 هزار و 305 نفر مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش نشان می دهد.

کد خبر 36453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha