ترکیه به دنبال از بین بردن آثار حکمرانی کردها در سوریه است

سرویس جهان- نشریه فایننشال تایمز از جمله اهداف اصلی ترکیه از دخالت نظامی در سوریه را تلاش برای از بین بردن تمام و کمال آثار حکمرانی کردها در شمال سوریه عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی از احتمال عملی شدن تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه با وجود مخالفت‌های بین‌المللی خبر داد.

این نشریه توضیح داد ترکیه اداره خودگردان کردی در سوریه و نیروهای کرد سوریه موسوم به یگانهای مدافع خلق را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند. بنابراین، آنکارا به دنبال تضعیف نیروهای کرد و از بین بردن آثار حکمرانی کردها در سوریه است. در نتیجه، با وجود مخالفت‌های بین‌المللی با حمله احتمالی ترکیه، احتمالاً این حمله به صورتی محدود صورت خواهد گرفت.

این نشریه از جمله علل اصرار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام عملیات نظامی علیه کردهای سوریه را واکنشهای منفعلانه روسیه و آمریکا دانسته است.

فایننشال تایمز از هزینه های هنگفت ترکیه برای ادامه نفوذ در سوریه خبر داده است. بر اساس گزارش این نشریه، ترکیه در حال حاضر حدود ۱۳۰۰۰ نیروی نظامی در داخل سوریه دارد و حقوق حدود ۵۰۰۰۰ تن نیروی شورشیان وابسته به خود را در سوریه پرداخت می کند.

اما این نشریه احتمال داده است تحرکات جدید ترکیه در سوریه منجر به تغییر وضع موجود نشود زیرا اغلب بازیگران خارجی در سوریه مانند آمریکا و روسیه همچنان مایل به حفظ وضع موجود هستند.

کد خبر 36209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha