نگرانی مسیحیان اقلیم کردستان از بمباران های ترکیه

سرویس جهان- مسیحیان اقلیم کردستان در منطقه آمیدیه از هدف قرار گرفتن بی وقفه این منطقه از سوی دولت ترکیه و کشته شدن غیرنظامیان نگران هستند.

به گزارش کردپرس، توپباران اخیر منطقه گردشگری زاخو در اقلیم کردستان عراق که در آن 9 نفر کشته و تعداد بیشتری زخمی شدند، عمق عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان را نشان داد.

نشریه آسیانیوز بعد از این حمله گزارشی از منطقه مسیحی نشین در آمیدیه در شمال اقلیم کردستان، که درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک در این منطقه نیز جریان دارد تهیه کرده است. این نشریه با کشیش این منطقه مصاحبه کرده است. او از مرگ مداوم مردم منطقه بر اثر این درگیریها خبر داده است.

کشیش سمیر یوسف به آسیانیوز گفته است هر هفته افرادی بر اثر این بمبارانهای ترکیه در این منطقه جان خود را از دست می دهند. باید آنکارا را به توقف این گلوله بارانها وادار کرد.

سمیر یوسف یکی از مسیحیان ساکن موصل بود که به همراه تعداد زیادی از همکیشانش، از ترس داعش این شهر را ترک کردند و در این منطقه کوهستانی نزدیک مرز ترکیه ساکن شدند.

این کشیش، این منطقه در شمال اقلیم کردستان را دارای مناظر طبیعی و بکر دانست که طبیعت دوستان عراقی از هر نژاد و زبانی را جذب خود کرده است. با این حال، او از تشدید حملات ترکیه به این مناطق در ماههای اخیر خبر داده است.

این شهروند مسیحی وجود اعضای پ.ک.ک در این مناطق را انکار نمی کند اما می گوید این مردم غیرنظامی هستند که بهای درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک را می پردازند.

این نشریه دولت عراق را در پاسخ دادن به تجاوزات ترکیه ناتوان توصیف کرده و نوشت: اکثر جریانات سیاسی عراق فقط به فکر منافع خود هستند و از تشکیل دولت جدید بعد از گذشت 9 ماه از برگزاری انتخابات عاجز مانده اند.

ساکنان این منطقه در کنار تهدید دائمی ترکیه نبود امکانات اولیه مانند برق را به حساب ناتوانی دولت اقلیم کردستان گذاشته اند که نسبت به حملات ترکیه هم سکوت را پیشه کرده است.

کد خبر 36018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha